Aviseringar
Rensa alla

"Överkonsumera" Ritalin


Ämnesstartare

Har fått varningar från mina läkare att man ska låta bli att dricka alkohol tillsammans med medicinen, till och med när jag tagit en tablett 30mg Ritalin på morgonen, vilket får det att låta som att de är extremt försiktiga. Därav så är jag lite nojjig över riskerna med att ta för mycket Ritalin.

Jag drog nyligen i mig 80mg (varav 30 var på morgonen, resten på kvällen) och sköljde ner med några öl, dessutom snabbverkande. Annars har jag använt en kapsel som utsöndras under dagen. Kan inte säga att jag blev extremt påverkad, men jag sov med hög puls, feber och hade buksmärtor något extremt. Kan inte vara så bra för hjärtat känns det som, fast 80mg är väl ändå inte mycket om man tar det en gång bara sådär?

Finns det några märkbara risker med detta?


   
Citera
Ämnesetiketter

ritalin sitter inte kvar i kroppen så drick när effekten avtar, inget smart att dricka fler än 2-3 stark öl om du tagit tabletten ganska nyss.

Dold text: jag tar själv ritalin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo ok, inget att göra åt nu. Däremot... har du någon aning hur det är att gå från en reglerad dos som långsamt går ut i kroppen, för att sedan en kväll trycka i sig tredubbla snabbverkande. Är rädd att det ska förstöra hela medicineringen, exempelvis att man blir van att ta mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ritalin? Har du damp eller


   
SvaraCitera

Jag äter också ritalin. Har inga bra erfarenheter av att blanda med alkohol så jag undviker oftast att dricka om jag ätit nyligen. Det kräver lite planering om du vill supa på ett bra sätt hehe =)


   
SvaraCitera

sylar:

Finns det några märkbara risker med detta?

ALKOHOL SKADAR DIN HJÄRNA


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Risken är att du mår så som du gjorde och inte mycket mer skulle jag tro.


   
SvaraCitera

Jag fick i mig 3 st ritalin under en fest hade då druckit 5-6 bärs och någon grogg, fyllan avtog, hög puls, kunde inte sova på någon timme, trött hela dagen därpå.. upplevde annars inget negativt :S


   
SvaraCitera

Låter extremt smart gjort.


   
SvaraCitera

sylar:

jag sov med hög puls, feber och hade buksmärtor något extremt.

Fan vad jag hatar ritalin. Jag måste läst två böcker den natten. Kunde inte sova to save my life.

Annars är jag duktig narkoman.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

paras:

Ritalin? Har du damp eller

Nej, jag har ADHD.

kindergartner:

Fan vad jag hatar ritalin. Jag måste läst två böcker den natten. Kunde inte sova to save my life.

Du lyckades läsa två böcker iallafall. Det är alltid något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är kolugnt


   
SvaraCitera

Låt bli dem och sälj de snabbverkande dyrt. [y]


   
SvaraCitera

sylar:

Du lyckades läsa två böcker iallafall. Det är alltid något.

Kanske överdrev lite. Läste kanske 300 sidor.


   
SvaraCitera

isola:

Låter extremt smart gjort.

Kan ju påpeka att det är inget jag gör om xD fy för piller


   
SvaraCitera