Aviseringar
Rensa alla

"Övervakning leder aldrig till trygghet"


Ämnesstartare

Anarkandi:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Men priset är för högt. Jag byter inte gärna frihet mot trygghet.

Anarkandi:

Det som är säkert är att det här är en av de frågorna som kan leda till att det blir ett maktskifte nästa år."

Öh, ja? Tillsammans med alla andra frågor.

Anarkandi:

Medan Miljöpartiets väljargrupp oftast är de unga så attraherar Moderaternas politik bara sistagångsväljare.

Är inte MUF den absolut största ungdomsföreningen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Privata områden, så som trapphus skulle jag ej klaga på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Dock funkar inte länken. Det du citerade här var dock välskrivet, tummen upp!

http://nsd.se/opinion/debatt/artikel.aspx?ArticleId=4975182

Nachac:

Är inte MUF den absolut största ungdomsföreningen?

Nä, verkligen inte. Fast det är inte relevant i sammnahanget, sett till röstande så är den typiska moderaten en sistagångsväljare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ja, men är ändå emot. (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Är inte MUF den absolut största ungdomsföreningen?

Jo, men vissa saker bör noteras vad gäller det. Alla (tror jag) andra ungdomsförbund räknar bara folk under 25, MUF räknar folk under 30. Vidare har MUF en underlig rekryteringsprocess där alla som går på deras fester och betalar inträde automatiskt blir medlemmar.

Säger inte att de inte är störst, eller att inget annat parti gjort så här någon gång, men det är värt att notera.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Anarkandi:

Nä, verkligen inte. Fast det är inte relevant i sammnahanget, sett till röstande så är den typiska moderaten en sistagångsväljare.

Det är de visst, sett till medlemmar rapporterade till Ungdomsstyrelsen.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_politiska_ungdomsf%C3%B6rbund_i_Sve...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Det är de visst, sett till medlemmar rapporterade till Ungdomsstyrelsen.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_politiska_ungdomsf%C3%B6rbund_i_Sve...


De siffrorna är ganska ouppdaterade. Idag finns ju Ung Pirat tillexempel, och han sa "ungdomsförening" och där går ju flera föreningar om MUF.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som Libertarian är jag emot övervakning i vid allmäna platser. Övervakning enligt mig är ett hot emot individens frihet och som en vis man sa en gång "Om man tar lite ifrån en människas frihet så slutar det att man tar allt"


   
SvaraCitera

Inte vid allmän plats. Det är stor skillnad på privat och allmänna ytor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Man har ju sett att det inte minskar brotten. Med statistiken som utgångspunkt KAN man inte hävda att övervakning leder till trygghet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nä, verkligen inte. Fast det är inte relevant i sammnahanget, sett till röstande så är den typiska moderaten en sistagångsväljare.

Har du någon fakta på det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

De siffrorna är ganska ouppdaterade. Idag finns ju Ung Pirat tillexempel, och han sa "ungdomsförening" och där går ju flera föreningar om MUF.

Länken fungerade nog inte riktigt. Siffrorna är sen 2008. ​Här
Alla ungdomsförbund finns med utom Ung Vänster och SDU, då dessa inte lämnat in några bidragsansökningar.

Och Ung Pirat finns med - men trots att de säger sig ha 20k medlemmar är det bara 4700 de sökt bidrag för. Så jag litar nog på Ungdomsstyrelsen bättre då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nä, verkligen inte.

Av partiungdomsföreningarna menar jag, det är ju i alla fall inte grön ungdom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Säger inte att de inte är störst, eller att inget annat parti gjort så här någon gång, men det är värt att notera.

I see.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Till en viss del.


   
SvaraCitera