Aviseringar
Rensa alla

"Redbull innehåller tjurkiss"?


Ämnesstartare

Igår drack jag och en vän Powerking och kom in på "myten" om att energidrycker skall innehålla tjurkiss, och så läste vi innehållsförteckningen, i tron att de döpt ämnet till något svårt och konstigt så att man inte skulle förstå vad det egentligen var för någonting, ifall det nu var urin i drycken.
Vi fann ämnet "taurin", och tänkte att det här måste vara "kisset", då taur betyder tjur och urin är kiss, så jag wikipedia'de det idag, och det stod att taurin inte är kiss, utan en organisk syra som bildas i djurs och människors kroppar, och att ämnet finns i de flesta kända energidrycker. Dock fanns det ingen källa. [mad]

Vad tror ni? [wink]


   
Citera
Ämnesetiketter

tror inte d e kiss i men bryr mig inte

du kan kolla i google


   
SvaraCitera

hehe nä, man kan väl bara dricka urin färskt vad jag har hört [cheers]


   
SvaraCitera

Barnbidrag:

och det stod att taurin inte är kiss, utan galla,

Står det inte.

"Namnet kommer från latinets taurus för tjur, då ämnet först upptäcktes i gallan på en oxe (Bos taurus)"


   
SvaraCitera

lol idioter du umgås med [blush]


   
SvaraCitera

Vet att jag hade någon åsikt om taurin, fast det var längesen så har glömt bort den nu ;/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

"Namnet kommer från latinets taurus för tjur, då ämnet först upptäcktes i gallan på en oxe (Bos taurus)"

Så, ändrat, fast jag orkade inte ändra ordentligt så jag snodde wikipedia's text.

Tickstart:

lol idioter du umgås med

Haha, inte då!


   
SvaraCitera

Red bull är vegetariskt [y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera