Aviseringar
Rensa alla

"Rensnings" program


Ämnesstartare

Jag behöver ett program som kan rensa datorn från skräp, filer som inte gör någon nytta.

Har kollat på google, men jag undrar om ni har några heta tips på ett bra sådant program.

Som Clean My Mac, fast till windows 7 [wink]


   
Citera

ccleaner?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

ccleaner?

Är det bra?


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Är det bra?

Ja


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Är det bra?

Är inget dator-pro så kommer säkert komma 500 arga nördar här snart och skrika att det suger, men jag gillar det. Enkelt interface och tar bort de vanliga grejerna (smuts i registret, mållösa genvägar, temporära filer osv)


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Mat och Dryck


   
SvaraCitera

Du behöver inget specifikt program för det. Bara att göra en diskrensning.


   
SvaraCitera

hehe trodde detta skulle vara en tråd om judar [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chauvinist:

Du behöver inget specifikt program för det. Bara att göra en diskrensning.

Hur gör man det då? Rensar jag inte bort saker som jag vill ha kvar då?


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Hur gör man det då? Rensar jag inte bort saker som jag vill ha kvar då?

Gå in på Den här datorn - högerklicka på Lokal disk - välj Egenskaper - Diskrensning och ja, då rensar du bort onödiga filer.


   
SvaraCitera

WaterTiger:

hehe trodde detta skulle vara en tråd om judar [blush]


   
SvaraCitera

Chauvinist:

Du behöver inget specifikt program för det. Bara att göra en diskrensning.

Diskrensning är rätt värdelöst, det enda det gör är att ta bort tempfiler och tömma papperskorgen typ. Den fixar inte registret eller någonting, bättre använda något som ccleaner då som gör allt diskrensning gör + mer.


   
SvaraCitera

KingGurka:

Diskrensning är rätt värdelöst, det enda det gör är att ta bort tempfiler och tömma papperskorgen typ. Den fixar inte registret eller någonting, bättre använda något som ccleaner då som gör allt diskrensning gör + mer.

Nja, senast jag gjorde det fick jag två GB extra ledigt, så att det skulle vara helt värdelöst håller jag inte med om.


   
SvaraCitera

Chauvinist:

Nja, senast jag gjorde det fick jag två GB extra ledigt, så att det skulle vara helt värdelöst håller jag inte med om.

Alltså, det fyller ju en funktion, men tror inte det fyllde den funktion TS efterfrågade (då jag antar clean my mac fixar mer än bara tempfiler). Och som sagt, ccleaner är gratis, litet, och gör allt diskrensning gör + mycket mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Diskrensning är rätt värdelöst, det enda det gör är att ta bort tempfiler och tömma papperskorgen typ. Den fixar inte registret eller någonting, bättre använda något som ccleaner då som gör allt diskrensning gör + mer.

Jag vill bara ta bort saker som skräpar typ, har laddat ner ccleaner.

Chauvinist:

Gå in på Den här datorn - högerklicka på Lokal disk - välj Egenskaper - Diskrensning och ja, då rensar du bort onödiga filer.

Hmm, okej.


   
SvaraCitera