Aviseringar
Rensa alla

"Spelgymnasium"


Ämnesstartare

Hej jag undra om någon vet om ett bra gymnasium för den som är spel intresserad??Om det här är fel ställe att lägga in en sådan här fråga så säg till tack på förhand.


   
Citera

Fel ställe, jepp.

Svar på din fråga är Ljud & Bildskolan. Finns i åtminstone Lund och Varberg, vad jag vet. Säkerligen i de flesta stora städerna.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Elektronikprylar och Telefoni


   
SvaraCitera

cybergymnasiet


   
SvaraCitera

Beror väl på vad du är intresserad av att göra? Spela spelen eller skapa dem, kan vara allt från design till.. nåt annat.


   
SvaraCitera

itg


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NTI I Falun, jag går El-Spelprogrammering [y]
Dock totalt värdelös skola så håll dig borta ifrån den [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CharliesName:

NTI I Falun, jag går El-Spelprogrammering
Dock totalt värdelös skola så håll dig borta ifrån den

Okej då håller jag mig borta där i från 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svaren


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NP [cheers] antar mitt hjälpte enormt mycket [rolleyes]


   
SvaraCitera

Smoeky:

Hej jag undra om någon vet om ett bra gymnasium för den som är spel intresserad??Om det här är fel ställe att lägga in en sådan här fråga så säg till tack på förhand.

Det beror ju på var du bor, då det inte är säkert att alla skolor finns i din närhet.

IT-Gymnasiet har ju folk som kvalat in till svenska uttagningarna till programmerings os samt att regerande europamästaren i Cross Media Publishing och Webbdesign gick där. Där kan du lära dig att göra egna spel.

Men tänk på att IT-Gymnasiet och många av de andra skolorna som nämns finns ju runt om i landet och kvaliteten kan säkerligen variera mellan olika städer. Dvs en skola är kanske skitbra i en stad men mindre bra i en annan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fryshuset har det typ? så här e deras beskrivning

Passionerade intressen: Gamer och Digitalt skapande

Gamer
Är du intresserad av skapa egna datorspel?
Då är Gamer något för dig. Under 4 år kommer du lära dig att programmera i C++ i Visual Studio eller CodeBlocks, att göra digital grafik i 3D, bildhantering i Photoshop och att göra animationer och spel i Flash.
Under en stor del av tiden kommer du även att arbeta tillsammans med dina klasskamrater i projekt där ni praktiskt bygger era egna datorspel.

Målet är att du ska kunna utveckla dina egna datorspel och program, dels för användning direkt i dator men även mot Internet.

Digitalt skapande
Digitalt skapande är passionen för dig som vill använda datorn som ett redskap för din kreativitet. Med hjälp av digitalkamera, bildredigeringsprogram och olika multimediala tekniker lär du dig praktiskt att skapa i datorn. Med kunskaper om bildkomposition och fotots möjligheter breddar och fördjupar du ditt skapande.

checka


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

cybergymnasiet

nei.


   
SvaraCitera