Aviseringar
Rensa alla

"Spoilerfunktion" vore uppskattad!


Ämnesstartare

Jag vet inte hur många gånger jag har känt mig handfallen inför det faktumet att detta forum saknar den värdefulla Spoilerfunktion som finns på så många andra forum. Man ser inlägg varje dag som är rena väggar, blogginlägg, krönikörer och fan vet vad. Man känner sig även lite handfallen själv för en som gör rätt så mycket trådar, att försöka få dom att verka intressantare. bemöts man av en vägg så kan det för många bli så att man inte orkar sätta sig in i vad som står i texterna och ge ett vettigt svar, om ens ett svar alls.

Spoilerfunktionen är lite svår att förklara, men för dom som hängt runt på andra forum, flashback mest vet vad jag talar om. Spoilerfunktionen fungerar som så att möjliggör att "inpackning" av text i ett fönster, för att sedan öppna den för att ta del av det. Det funktion som är jämförbar till detta forumet är "Gömd Text"
Men felet med gömd text är att den tar lika mycket plats i inlägget som när man skriver vanlig text, för att inte säga att om man skulle vilja skriva något efter den gömda texten så ja, ni fattar hinten.

Funktionen skulle underlättat det för samtliga parter. För medlemmarna gör det enklare att orientera sig i trådarna, då sidorna blir kortare och gör det drägligare att lusläsa igenom. Skribenterna och debattörerna kan hålla sina inlägg, och trådar med för den delen, mer kortfattade och underlättade för medlemmarna att läsa och svara på.

Jag betvivlar att det inte skulle vara fler än mig själv som vill ha denna funktionen.

Åtta, du som är handlingskraftig och på mycket kort tid stigit i rankerna till UMs vice Overlord. Gör vad som står i din makt att fixa till denna funktionen!

För formens skull Sätter jag för första gången någonsin in en Poll.Rösta rätt nu annars!

1195970568513ij6.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter

Sming:

Ja! (Du röstade på detta alternativ)

Varför inte [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Nej! (Du röstade på detta alternativ)

hatar modernitet, allt ska va som det var förr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fattar inte


   
SvaraCitera

Sming:

Ja! (Du röstade på detta alternativ)

Eller snarare "visst!", fast det lär se sjukt fult ut så kommer nog ej använda om jag ej hänger i spel- eller filmforumen.

Tycker inte att UM borde konformeras åt Flashback-hållet f.ö, häng på Flashback om det är Flashback du vill ha.


   
SvaraCitera

Bara skrolla förbi texten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Duger väl med "dold text"? Bara att skriva SPOILER! med feta bokstäver ovanför.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ser inte nyttan, men visst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Nej! (Du röstade på detta alternativ)

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

fattar inte

Ska se om det fungerar bättre nu då.

Flashbackfunktionen som vi kan kalla den, fungerar såhär.

Spoiler
TEXT
- Spoilern blir inte större ju mer text det finns i den, utan den förblir lika stor om du har en mening som 100 meningar. För att läsa texten spoilern innehåller kommer du att behöva klicka på "Visa" eller "öppna"

Andra fallet, med gömd text här på UM fungerar såhär!

"hidden" TEXT "hidden" - Beroende på hur mycket du skriver så expanderar den gömda texten med, den är liksom bara gömd, men tar fortfarande plats.

Skulle du exempelvis vilka skriva något efter den gömda texten blir det något i denna stilen.. Tar en valfri AB-artikel

AFTONBLADET:

Ryanair hårdbantar på Skavsta

Dold text: Avgångar till Oslo och Prag försvinner

Ryanair hårdbantar på Skavsta flygplats i vinter

Antalet avgångar minskas med upp till 30 procent.

Oslo-flighterna drabbas hårt.

Efter en sommar med rekordstor trafik så bantar Ryanair upp till 30 procent av sina avgångar från Skavsta flygplats i vinter. Det handlar både om minskat antal avgångar till vissa destinationer och destinationer som helt försvinner.

Oslo- och Prag-flighter drabbas

– En av de stora förändringarna är att Ryanair lägger ner två dagliga flighter till Oslo, det blir 14 på en vecka, säger Joakim Lindholm operativ chef på Skavsta flygplats.

– Vi lägger även ner vår Prag-flight. Förra vintern flög vi till Prag, men inte denna vinter, säger Elina Hakkarainen, försäljnings och marknadsansvarig för Ryanair i Norden.

Alltså, så fungerar funktionen med Gömd text väldigt ineffektivt. Det finns många bättre system, detta är ett, och dom borde inte vara allt för svåra att fixa till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Ser inte nyttan, men visst.

Jag skrev ju upp nyttan?

Funktionen skulle underlättat det för samtliga parter. För medlemmarna gör det enklare att orientera sig i trådarna, då sidorna blir kortare och gör det drägligare att lusläsa igenom. Skribenterna och debattörerna kan hålla sina inlägg, och trådar med för den delen, mer kortfattade och underlättade för medlemmarna att läsa och svara på.

vissarionovitj:

Nej!

Kan du motivera varför? Känns ju lite kasst faktiskt att jag gett väck förtroende och att den inte kan efterföljas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Jag skrev ju upp nyttan?

Jojo, men jag hänger med på forum där detta finns, men aldrig känt behovet av det. Mer så jag menade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Kan du motivera varför?

jag läser ibland trådarna på flashback och jag har, precis som budo, aldrig riktigt förstått behovet av spoiler-funktionen. jag har inte direkt några problem med att scrolla.

sen är den överjävligt ful.

Sming:

Känns ju lite kasst faktiskt att jag gett väck förtroende och att den inte kan efterföljas.

den här meningen förstod jag faktiskt inte.


   
SvaraCitera

Sming:

Nej! (Du röstade på detta alternativ)

Tycker att gömd text duger bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Nej! (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera