Aviseringar
Rensa alla

"Sverige inget paradis"


Ämnesstartare

Man skäms verkligen.

http://www.nvp.se/Nacka/Na​​​​​​​​cka/Sverige-inget-paradis/

:

”Sverige är inget paradis”

Nacka 11:58 | 18 oktober Efter de många stölderna har den kinesiska ambassaden gått ut med en varning till sina landsmän.

– Det är en varning i stil med vad man brukar använda när det är en katastrofsituation. Så det är mycket allvarligt.

Det säger John Hamben, vice ordförande i Kinesiska riksförbundet i Sverige. Han har i möten med ambassaden försökt tona ner saken och påtalat att det rör sig om isolerade fall.

– Samtidigt kan man förstå reaktionen. Det har blivit en sådan dramatisk ökning, och polisen har inte gett bra gensvar. Därför man velat göra det här.

Varningen har gått ut till alla kinesiska turister i landet och är förhållandevis nyanserad. Bland annat skriver man att stölder är mycket vanliga och att ”Sverige inte är ett paradis”.

– Det är ett faktum att Kina har betraktat Sverige som världens tryggaste land, säger John Hamben.

Varför är det just kinesiska turister som drabbats?
– Kinesiska turister är kända för att ha mycket kontanter på sig. Det är inte ovanligt att man tar med sig femtusen dollar per person när man reser utomlands.

Vem är den bestulne guvernören?
– Han har ett stort nätverk och kan nå många personer. Den här gången var det ett tv-team som följde med honom. De blev av med sin utrustning.

Vad tycker du att polisen ska göra?
– Det är inte så svårt. Man genomför en spaningsinsats, och gör tillslag. Vi är beredda att hjälpa till på alla sätt.

Tänker ni kalla kineserna för rasister nu? Blev ni upplysta av den här vetskapen?

Man förstår i alla fall varför Kina köpte Volvo, de ser Sverige som förlorad och försöker bara rädda det som räddas kan. Kineserna fattar ju själva att de svenska representanterna ljuger för sig själva i sin PK-bubbla om att det endast rör sig om "isolerade fall".


   
Citera

K .


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bara bra att myten sakta men säkert tvättas bort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera

Har du gjort en egen film? Fint.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Har du gjort en egen film? Fint.

Jag har inte gjort den, men den speglar mina tankar vilket som.

Kan ju uppfattas som ett troll eftersom jag är allmänt trött på att behöva spela med de vanliga reglerna som Mona och gänget dikterar mig med, dom snackar så mycket skit som jag inte längre tror på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

i Kinesiska riksförbundet i Sverige.

Läste "I kinesiska risförbundet" hihihihi såå åtookkigtt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spell:

Läste "I kinesiska risförbundet"

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spell:

"I kinesiska risförbundet"

count me in! [bigsmile]


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Politik och Samhälle


   
SvaraCitera