Aviseringar
Rensa alla

"The God Delusion" värd att läsa?


Ämnesstartare

Gjorde ett impulsköp av Dawkins "The God Delusion" mest för att den var så billig och för att så många har snackat om dne. Men ska jag va ärlig så är jag inte alls pepp på att läsa den. Kommer verkligen jag som redan är övertygad ateist att få ut någonting av den?


   
Citera
Ämnesetiketter
Sned
 Sned

alltså, det är väldigt individuellt. kan knappast säga att det är en speciellt spännande eller gripande bok som.. ja, ger en något utöver det vanliga. dock en väldigt snygg uppradning av bevis och motbevis och en allmänt, ja, bra sammanfattning av varför man borde vara ateist.

finns en del intressanta delar, du behöver förövrigt egentligen inte läsa allt på rad, det går ganska fint att bara slå upp något intressant ämne och.. läsa, helt enkelt.

jag är nog lite förvirrande nu. det är en relativt välskriven bok, men man ska ju inte läsa något som man inte känner för.


   
SvaraCitera

Zwift:

Kommer verkligen jag som redan är övertygad ateist att få ut någonting av den?

Boken må verka tråkig, men Dawkins har den där speciella torra brittiska humorn som åtminstone jag uppskattar. Därtill är boken väldigt bra för att förklara "Varför borde jag tro såhär?". Som Ateist fick jag ut väldigt mycket av att veta mer om det, åtminstone. Jag önskar dig god läsning. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sned:

kan knappast säga att det är en speciellt spännande eller gripande bok som.. ja, ger en något utöver det vanliga.

Jag håller inte alls med Sned här, utan tycker att den var väldigt underhållande och väldigt bra skriven. Dawkins svävar ofta ut och blir irrelevant, men han skriver på ett så lättläst sätt att det inte gör så mycket. Tycker att det borde vara obligatorisk läsning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är väl fan bara börja läsa den


   
SvaraCitera
Sned
 Sned

Mawns:

Jag håller inte alls med Sned här, utan tycker att den var väldigt underhållande och väldigt bra skriven. Dawkins svävar ofta ut och blir irrelevant, men han skriver på ett så lättläst sätt att det inte gör så mycket. Tycker att det borde vara obligatorisk läsning.

ser nu att jag formulerade mig lite fel, håller egentligen med om att det är en välskriven bok. jag har själv läst den och kommit tillbaka till den etc. 🙂


   
SvaraCitera

Bra att ha om du ska diskutera med en religiös om något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

det är väl fan bara börja läsa den

Jag har många böcker jag vill läsa, man måste prioritera.


   
SvaraCitera

Zwift:

Jag har många böcker jag vill läsa, man måste prioritera.

Det är väll helt enkelt bara att testa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera