Aviseringar
Rensa alla

"Vad har jag fått för intryck av dig?" - trådarna


nubbie:

Undrar också!


   
SvaraCitera

mynona:

jag bedömer efter min egen erfarenhet av folk

Gillas.

mynona:

som en slags försvarsmekanism

Kanske lite,

Men mest:

mynona:

cynism

Fast det började med ett ganska snabbt misslyckat försök att sprida lite kärlek eftersom det är så många hat-(läs:rasism)spridare i politik-forumet eller var dom nu hänger.

[love]


   
SvaraCitera

Vore ju kul att få ett omdöme i din lite klassiska stil när det gäller skrivande.


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

Nintendo:

Visst

Jag har inte sett dig skriva så mycket, och jag tror att det beror på att du var aktiv innan jag blev det och nu är så känd att du så att säga inte behöver skriva så mycket, för du tycks känna många här. Om jag minns rätt är du Gugges bff, och om jag minns rätt gav du mig din röst som UMS debattör 2011, med en fin motivering dessutom. Har något ytterst vagt minne om att vi ska ha debatterat i en tråd som spårat ur någon gång då jag just börjat skriva här, men jag kan inte minnas om vad. Jag tycker mig ha uppfattat att du är en vidsynt och väldigt fördomsfri person i ditt privatliv.

Simi:

SLÅ MIG

Ja, Semi; jag låter mig inte ofta imponeras av folk, men i det här fallet måste jag trots allt medge att du har imponerat på mig med ditt sätt att handskas med språk. Du kan hantera ord mycket skickligt, det framgår nästan varje gång jag ser dig skriva, och jag har svårt att glömma tråden där du gav råd om ett bloggnamn. Den fick mig att skratta, dessutom genom ren verbal förmåga och, ja, jag får helt enkelt medge och erkänna mig vara imponerad av den förmågan, varken mer eller mindre, så till den grad att jag rentav uttryckte besvikelse då du avreggade som Semi, vilket jag inte hade väntat mig av mig själv. Jag tror nog att jag indirekt erkänner ovan att du nog är intelligent också. Du tycks ha en stark integritet och jag tror att du har lika svårt att imponeras som jag själv.

KSENIA:

FASAN SÅ FANNS DET DENNA OCKSÅ, VILL VETAAAARGH! MIGMIGMIG

Jag tycker mig minnas att folk i dessa trådar vanligen bara svarar dig att de tycker att du är snygg. Det tror jag att du är tämligen trött på och liknöjd inför, och det är inte vad jag ofta brukar säga.

Då jag ser dina inlägg brukar jag visserligen oftast bara konstatera att de är skrivna i kaps, snarare än innehållet. Men jag tvivlar inte på att du är en intelligent människa som just därför resignerat ganska mycket inför folk i allmänhet och har svårt att orka debattera med dem. Din medkänsla och känsla för ansvar har du dock inte övergivit - jag minns hur du alldeles nyligen tillrättavisade en annan användare när du tyckte dig se mobbingtendenser. Det ingav respekt.

nubbie:

Undrar också!

Funderade på att göra en sån här tråd men det känns som att det blir så väldans mycket jobb, orkar man?

Du ska absolut starta en. Det blir inte mycket jobb om man klart säger vad som gäller - jag säger tydligt ovan att jag skriver när jag behöver tidsfördriv, inte annars.

Jag har känsla av att du är en sk oldie som har lärt känna många här och inte behöver säga så mycket numera för att bli igenkänd av alla. Jag har träffat dig i forumlekarna den senaste tiden och på så sätt lagt märke till dig. Du verkar lekfull och rolig att umgås med och du gav mig en skrämmande kommentar i en forumlek 😉

Storchen84:

Fast det började med ett ganska snabbt misslyckat försök att sprida lite kärlek eftersom det är så många hat-(läs:rasism)spridare i politik-forumet eller var dom nu hänger.

Det var vackert tänkt och höjer mig tanke om dig.


   
SvaraCitera

Ja, kör i vind! [blush]


   
SvaraCitera

mynona:

- jag säger tydligt ovan att jag skriver när jag behöver tidsfördriv, inte annars.

Det gjorde inte jag [sad]. Hoppas att folk missar min tråd.

mynona:

Jag har känsla av att du är en sk oldie

Har bara funnits på um i ett år!

mynona:

skrämmande kommentar i en forumlek 😉

Hehehe [blush] förlåt.


   
SvaraCitera

mynona:

Det var vackert tänkt och höjer mig tanke om dig.

Tack, tanken lever ju kvar. Kom o tänka o tycka att alla som diskuterar rasism och främlingsfientlighet i politik-delen och som inte är främligsfientliga borde avsluta sina inlägg på samma sätt - med ett[love] - som ännu ett slag mot hatet, inte bara ord. Hur sprider jag denna åsikt?

[love]


   
SvaraCitera

MIGMIg


   
SvaraCitera

mynona:

Jag svarar när jag känner mig inspirerad

du svarar omdelebart hör du det


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

dazed:

Vore ju kul att få ett omdöme i din lite klassiska stil när det gäller skrivande.

Jaså, menas med det att vi bör skriva några a4 positiv kritik?

Man kan väl svårligen känna sig annat än bekväm med en person med så gott omdöme och människokännedom som Dazed. Få gånger har jag kunnat se sett denna förmåga vackla. Jag måste annars säga att du uppvisar en anmärkningsvärd välvilja mot alla; en vilja att ge alla fler chanser än en; en brist på långsinthet och kort sagt en vänlighet mot alla som bara tillfälligt besegras av en rent mänsklig vilja att vara den djävel du är motsatsen till och som kanske beror på att du tidigare har gjort en del saker du inte är stolt över och som fick dig att besluta att i görligaste mån vara snäll i fortsättningen. Du är avslappnad att umgås med, och du använder dig dessutom av begreppet mynonsk.

Tobbish:

Ja, kör i vind! [blush]

Du är en oldie i så hög grad att du nu knappt är aktiv, och mycket känd, skulle jag gissa. Minns jag rätt om det är du som har ett förhållande med Nintendo? I vilket fall har jag fått intryck av att du är en mycket vidsynt och tolerant person med öppen livsstil, avspänd och med åsikter som säkert skulle förtjäna att uttalas, om det inte vore så att du främst fokuserade på dina närmaste och lät resten av världen sköta sig själv.


   
SvaraCitera

mynona:

Du är avslappnad att umgås med, och du använder dig dessutom av begreppet mynonsk.

Okej en bra avrunkning (ursäkta språket har precis läst i min gamla trådjävel), på tal om det underbara adjektivet mynonsk (också ett verb, att mynona sig, skriva långa bra inlägg i på förhand dömda debatter) vad kommer ditt nick ifrån?


   
SvaraCitera

Häääääj


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

passaro:

Shoot!

Jag har en känsla av att mitt svar utgjorde en besvikelse med tanke på ditt till mig, och jag kan naturligtvis tillägga att även jag finner dig intelligent - jag tyckte på något sätt att det var underförstått. Jag hörde någon gång någon kalla dig macho, men jag finner dig inte på något sätt sådan


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

Storchen84:

Tack, tanken lever ju kvar. Kom o tänka o tycka att alla som diskuterar rasism och främlingsfientlighet i politik-delen och som inte är främligsfientliga borde avsluta sina inlägg på samma sätt - med ett[love] - som ännu ett slag mot hatet, inte bara ord. Hur sprider jag denna åsikt?

Åh, det är så svårt att sprida känslor, men jag tror inte att hjärtan är rätt metod, för människor ser lättast den negativa tolkningen då de inte vet vilken det gäller. Jag misstänker att de alla kommer att ta detta som ett förringande av mottagarens åsikter. men tanken och syftet är vackert


   
SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

isola:

MIGMIg

Du har fått mycket kritik här för dina pekpinnar, men ingen kan nog missa att du talar som du gör av ren välvilja: mot djur, mot könsförtryck, mot barn, för alla som är i en underordnad ställning och utnyttjas av de som är i maktposition.

Visst kan du vara lite snabb i dina omdömen ibland: det behöver till exempel inte nödvändigtvis vara så att en man på 50 som gör närmanden mot en 18åring behöver vara ute efter endast sex, man måste bedöma situationen individuellt ibland och inte alltid vara så snabb i att bestämma sig för vad som är rätt och fel innan man har tagit reda på detaljerna, för vi är trots allt alla individer. Så du skulle bli ännu bättre på att kämpa för de svaga om du tänkte mer på att fråga efter detaljerna först, och sedan avgöra om det är rätt eller fel. Jag gissar på att det är därför du kan få så mycket kritik som du verkar få.

Men i mina ögon är din vilja att göra gott och din omtanke om andra värd mycket och värd respekt; då jag tänker på Isola tänker jag på den som vill väl.


   
SvaraCitera