Aviseringar
Rensa alla

"Vanliga" tjejer


Ämnesstartare

Jag har en helkonstig fråga och här kommer en jättedålig formulering:
Om man är på (låt oss säga) stan, och liksom kollar på människor, vad tänker ni då om helt vanliga tjejer?

Alla ser likadana ut, som nu på vintern: svart eller röd jacka/parkas från stadium eller nåt, några svarta stövlar eller mc-boots, typ leggings eller tighta jeans, halsduk (sån där snurrhalsduk utan ändar ofc), och/eller nån mössa som är lite fluffig eller en med en stor boll på toppen.

Tänker ni att dom är fjortisar som inte vågar sticka ut och skaffa sin egen stil?

mobba mig inte, jag undrar faktiskt


   
Citera
Ämnesstartare

Nej, verkligen inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad tänker du då? Inget särskilt?


   
SvaraCitera

Tycker ingenting, dem passerar obemärkt. Däremot om jag ser någon tjej med utstickande och egen stil så kommer jag lägga märke till henne. Sen att det är på stan är lixom... man kanske inte ens kollar på folk då. Och är det någon tjej man tycker verkar soft kanske man inte lägger så stor vikt vid hur hon klär sig (om det är som precis alla andra osv). Lika flummigt svar? You bet!


   
SvaraCitera

"en helt vanlig tjej", tänker jag.


   
SvaraCitera

vinterkläder ser ju rätt lika ut så ja, det blir ju så.

men egen stil och det där.. nja. så länge man trivs i det man har på sig så..
fast däremot tycker jag det är snyggt när man ser dem med pälsjacka i någon snygg färg. så ja.. det är inte negativt att se ut som "alla andra" men lite kul att sticka ut!

[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

Och är det någon tjej man tycker verkar soft kanske man inte lägger så stor vikt vid hur hon klär sig

aa men nu menar jag mer om man kollar endast från det yttre! Jag gillar tex att kolla på vad folk har på sig för att få egen inspiration hehe.

Dom kanske passerar obemärkt, men om man skulle haft en sån tjej framför sig, vad hade ni tänkt om den då?

vet knappt vad jag själv vill få ut av frågan men ja. [zzz]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

naelaa:

vinterkläder ser ju rätt lika ut så ja, det blir ju så.

Du har rätt, det är ganska svårt att vara alternativ när det är 15- och man vill bara ha en jacka. [bigsmile]

Det är väl bara att vänta till sommaren när alla bär vita converse, midjehög kjol, rayban-kopior och jeansjacka!


   
SvaraCitera

Lägger ej märke till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Går alltid i mina egna tankar, och en tjej måste verkligen sticka ut för att jag ska märka! Dold text: Har en kompis dock som alltid är på mig och rycker så fort han ser en tjej typ[rolleyes]


   
SvaraCitera

Registrerar, men finner tråkiga. Är man dock verkligt snygg kan det dominera.


   
SvaraCitera

Jag stör mig en aning på det. Jag vet inte hur många tjejer jag sett som ser ut att vara klonade. Samma klädstil, samma kroppstyp, samma sminkning och samma fula jävla frisyr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar reflexmässigt och omedelbart dela in alla tjejer jag ser i "Vill ligga med" och "Vill inte ligga med". Djupare än så går aldrig tanken.

Men jag gillar "vanliga tjejer". De håller inte på och tramsar och är fjortisar som måste "sticka ut" för att de är så osäkra på sig själva att de inte vågar se ut som en normal människa.


   
SvaraCitera

Min definition på en fjortis är knapppast genomsnittstjejen. Och nej brukar inte lägga märke till dem.


   
SvaraCitera

"Tråkig människa" tänker jag. Om jag överhuvudtaget lägger märke till den.


   
SvaraCitera

HATA DEN STICKADE MÖSSAN MED PÄLSBOLL PÅ TOPPEN SOM ALLA FJORRAR HAR![mad][crazy]


   
SvaraCitera