Aviseringar
Rensa alla

"Vi vill ha kvar de gamla gymnasielinjerna! PROTEST!"


Ämnesstartare

Jan Björklund är satan och/eller Hitler


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Utöver media är väl alla de där specialutformade linjer? Vad innebär det i så fall att de ska tas bort?

striktare riktlinjer från major björklund. numera ska elever enbart gå i skolan för att lära sig det absolut nödvändigaste. att ha roligt är strikt förbjudet och all dyr, estetisk verksamhet ska minimeras. de olydiga människor som tvunget ska välja detta oekonomiska alternativ trots majorens uttryckliga order straffas genom att inte få studera vidare. synden ska straffa sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

estetisk verksamhet ska minimeras.

Men de har ju inte gjort något med den estetiska linjen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

Jo, kanske det. Men det intrycket jag fått av de i min omgivning som går sam/estet är att det är folk som vill gå sam fast inte vill anstränga sig.

det är betydligt mer ansträngande att måla en tavla värd namnet än att skriva en mvg-uppsats. tro mig.

Les voleurs:

Men de har ju inte gjort något med den estetiska linjen.

det kommer nog, ska du se. personer som går bygg ska ju inte få högskolebehörighet i framtiden och utifrån de nya reformerna med det humanistiska (inhumana) programmet kan man nog gissa att esterna kommer gå samma öde till mötes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

ska ja översätta d till arabiska lr??

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

striktare riktlinjer från major björklund. numera ska elever enbart gå i skolan för att lära sig det absolut nödvändigaste. att ha roligt är strikt förbjudet och all dyr, estetisk verksamhet ska minimeras. de olydiga människor som tvunget ska välja detta oekonomiska alternativ trots majorens uttryckliga order straffas genom att inte få studera vidare. synden ska straffa sig.

Innebär det att nämnda specialutformade program inte längre ger högskolebehörighet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Innebär det att nämnda specialutformade program inte längre ger högskolebehörighet?

tydligen ska de det. tittade nu på regeringens hemsida. i så fall förstår jag inte reformerna överhuvudtaget. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

tydligen ska de det. tittade nu på regeringens hemsida. i så fall förstår jag inte reformerna överhuvudtaget.

det är verkligen motsägelsefullt på fler områden än bara faktumet att högskolebehörigheten knasar på många program.

alla ämnen ska linjeanpassat det vill säga byggare och esteter ska få en fördummad och "yrkesanpassad" version av alla andra teoretiska ämnen. samtidigt sägs det att det ska vara enklare att byta program trots att det knappt finns några kurser som är lika de på ett annat program.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

tydligen ska de det. tittade nu på regeringens hemsida. i så fall förstår jag inte reformerna överhuvudtaget.

Handlar nog mest om att sända ett budskap till odrägliga ungdomar som fått för sig att de har andra prioriteringar än att vinna fler Nobelpris till Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ts: är du verkligen femton, du verkar inte vara femton av någon anledning. kan bli din sensei och lära dig livets vägar och hur du blir number 1 master karate samurai. eller kan jag förföra dig och hamna i finkan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Men... va? Utöver media är väl alla de där specialutformade linjer? Vad innebär det i så fall att de ska tas bort?

Specialutformade linjer ska ej få finnas längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

+ Åh, gillar att du är femton, ger hopp åt bitter tjej. Samt, vad har ni för roliga psykologiämnen i nian?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

det är betydligt mer ansträngande att måla en tavla värd namnet än att skriva en mvg-uppsats. tro mig.

Jo det kan jag verkligen hålla med om, men det intrycket jag fått av de som går sam/estet är att de bara slappar på estet-timmarna...

iosib:

det kommer nog, ska du se. personer som går bygg ska ju inte få högskolebehörighet i framtiden och utifrån de nya reformerna med det humanistiska (inhumana) programmet kan man nog gissa att esterna kommer gå samma öde till mötes.

[sad]
[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idoufe:

Specialutformade linjer ska ej få finnas längre.

Verkar knepigt. Riktigt knepigt.


   
SvaraCitera

Les voleurs:

. Istället ska det startas en ny linje som heter humanistiska programmet! Denna linje kommer inte ge dig högskolebehörighet men den ger dig dock en lite högre utbildning än om du bara går estet.

Humanistiska programmet kommer att vara högskoleförberedande. Och det är inte någon slags ersättning för linjer med estetinriktning, utan är bara samhälls-språk/kultur med små förändringar.


   
SvaraCitera