Aviseringar
Rensa alla

quote=blofeld, svensk kultur


Ämnesstartare

Blofeld:

Tomte. Den amerikanska kulturen sätter ju agendan för hela västvärldens kultur. För övrigt så har jag lite svårt att ta den rasis...förlåt, nationalistiska trådskaparens jidder på allvar.

Jag får väl för fan tycka att den inte är så spännande för det? Idiot.

Och, nej. finns kultur inom andra länder som skiljer sig från den amerikanska, vilken jag finner spännande. Så dra något gammalt över dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Jag får väl för fan tycka att den inte är så spännande för det? Idiot.

Nej, det tycker jag faktiskt inte att du ska göra. Jag slår vad om att du är vänstersympatisör, som älskar att sitta på Max och käka spännande, amerikansk mat, samtidigt som du lite lokalpatriotiskt kan sitta och hata USA. All bra film kommer från USA, de flesta bra spel kommer från USA, den mesta skapliga musiken kommer från USA och de flesta spännande händelser sker i USA.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

Nej, det tycker jag faktiskt inte att du ska göra.

Men du är, som sagt en tomte.

Nej, äter väldigt sällan på sådana trashställen. All bra film kommer inte från USA, nej. Jag finner t.ex asiatiska filmer vara väldigt bra, europeiska är, även dem riktigt bra. Musik, lyssnar på mestadels musik från Balkan. Spel bryr jag mig inte om. Nej, finns jävla massa händelser som sker utanför USA.

Sedan är ju kultur inte bara film, musik och spel.[tired]

Därmed inte sagt att USA är skit.

Vidga ditt synsätt, orka vara så inskränkt. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Vidga ditt synsätt, orka vara så inskränkt.

Orka hata världens mest, obejtkivt sett, spännande land, bara för att man är kommunist =P
LoL, musik från Balkan. Finns det någon mer rutten plats på jorden? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

Orka hata världens mest, obejtkivt sett, spännande land, bara för att man är kommunist =P

passaro:

Därmed inte sagt att USA är skit.

Learn to read.

Blofeld:

oL, musik från Balkan. Finns det någon mer rutten plats på jorden? [bigsmile]

Ja, hemma hos din mamma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

Orka hata världens mest, obejtkivt sett, spännande land

Du verkar inte riktigt ha koll på vad objektivitet är va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast du är nog ett troll, trots allt. Är lite sorgligt annars. Hej.[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

All bra film kommer från USA, de flesta bra spel kommer från USA, den mesta skapliga musiken kommer från USA och de flesta spännande händelser sker i USA.

Är du seriös eller inte? Måste veta om det är värt att ens diskutera med dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hugrmunr:

Är du seriös eller inte? Måste veta om det är värt att ens diskutera med dig.

Varför skulle jag vilja diskutera med dig?
Du sitter väl där hemma med lite fulöl och lyssnar på Ultima Thule. Sen ska du ut en sväng med epan och köpa lite snus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

Varför skulle jag vilja diskutera med dig?

Om du nu verkligen skulle vara av de åsikter du ger uttryck för så vore det kul att diskutera.

Blofeld:

Du sitter väl där hemma med lite fulöl och lyssnar på Ultima Thule. Sen ska du ut en sväng med epan och köpa lite snus.

Åh, där fick du mig verkligen.


   
SvaraCitera

Blofeld:

All bra film kommer från USA, de flesta bra spel kommer från USA, den mesta skapliga musiken kommer från USA och de flesta spännande händelser sker i USA.

Lögner och förtal.

Dold text: Alternativt fantastiskt jävla dålig smak [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hugrmunr:

Om du nu verkligen skulle vara av de åsikter du ger uttryck för så vore det kul att diskutera.

Jag har ingen lust att diskutera med en individ, som börjar det hela med att kalla mig för IQ-befriad och/eller troll. Eller både och. Det är en liten aning under min värdighet, om man säger så. Sitt du där i din ensamhet och fyll ditt fina liv med mer hat från sidor som nationell idag, Sd-kuriren, politiskt inkorrekt, flashback etc. Men en vacker dag, bör du kanske fråga dig hur all den bortkastade tiden och allt detta hat, gjort ditt liv bättre. För det har det inte. Då kommer du inse att du kastat bort dina unga år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

Det är en liten aning under min värdighet

Men kom igen nu. Hävdar man att svensk kultur är sämst och att amerikansk dito är överlägsen osv., ja, då har man ingen koll alls. Så enkelt är det. Därför tycker jag nog allt att du, av dina inlägg att döma, verkar vara en riktig tomte, eller då möjligtvis ett troll. Eftersom dina åsikter helt saknar förankring i verkligheten, lutar det mot det senare. Ok, en seriös fråga: på vilket sätt menar du att svensk kultur är sämre än amerikansk? Vad är det som gör att svensk kultur är så dålig och amerikansk så bra?

Blofeld:

Sitt du där i din ensamhet och fyll ditt fina liv med mer hat från sidor som nationell idag, Sd-kuriren, politiskt inkorrekt, flashback etc. Men en vacker dag bör du kanske fråga dig hur all den bortkastade tiden och allt detta hat, gjort ditt liv bättre.

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hugrmunr:

Men kom igen nu. Hävdar man att svensk kultur är sämst och att amerikansk dito är överlägsen osv., ja, då har man ingen koll alls. Så enkelt är det.

Vad är det som är så bra med svensk kultur, vad är ens svensk kultur?
Att vara tystlåten, konflikträdd och springa runt stången och dansa små grodor, en gång om året. Fantastisk kultur, på min ära!

hugrmunr:

Ok, en seriös fråga: på vilket sätt menar du att svensk kultur är sämre än amerikansk? Vad är det som gör att svensk kultur är så dålig och amerikansk så bra?

USA är ett dynamiskt och spännande land, där all världens kulturer skapat landet. Där finns ett intressant folkliv och fantastisk film och musik. I Sverige har vi varit allmänt tråkiga och stela, hur länge som helst. Först de senaste två årtionerna, har vi på allvar börjat få ett dynamiskt och mer spännande land, där många olika kulturer leve ri samspel. Jag vill inte leva i ett tråkigt, kristet land. Jag vill leva i ett land med kristendom, judendom och en hel massa fina mopskéer. Det är spännande och det kommer att få bort det lilla som finns kvar, av det tråkiga, svenska arvet.


   
SvaraCitera

Blofeld:

de flesta bra spel kommer från USA

Hum de flesta men inte de bästa[rolleyes]
Edit*:
Detta beror även det på smak![no-no]

Blofeld:

en mesta skapliga musiken kommer från USA

Detta beror helt och hållet på smak!

Blofeld:

spännande händelser sker i USA.

lol jasså?
Som vad då?[cute]

Det beror ju även det på smaken!
Vi har otroligt häftiga grejer som händer runt om i Europa också![rolleyes]


   
SvaraCitera