Aviseringar
Rensa alla

R.I.P Dolly


Ämnesstartare

Emmaahh96:

Dolly

Fin häst.

HelylleHerman:

Personen som körde över den hade smitit, det aset

Argh hatar sådana idioter.

OnT: Flera katter, två kaniner, en hamster, höns och ett och annat lamm.
Eftersom vi haft katter som levt utomhus större delen av mitt liv så får man tyvärr räkna med att de skadas eller försvinner.

Ena kaninen rymde, andra dog av ålder- blev inte speciellt ledsen.
Hamstern blev sjuk och jag var mer ledsen innan den dog eftersom den led.
Hönsen blev tagna av räven. Mest tråkigt
Lamm, vi hade får, sådant händer.
Katterna... gråter i flera dagar varje gång en katt dör. De är mina bästisar. Senast var i våras då vi hittade en av katterna (inte den mest kamratliga av dem men ändå) i ladugården. Han låg och flämtade och när vi gav honom vatten och mat så kräktes han upp det igen och gnydde. Usch. Pappa fick avliva honom. Misstänker att han blivit påkörd och sedan släpat sig in i ladugården för skydd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kallprat:

Han låg och flämtade och när vi gav honom vatten och mat så kräktes han upp det igen och gnydde. Usch. Pappa fick avliva honom. Misstänker att han blivit påkörd och sedan släpat sig in i ladugården för skydd.

uschh :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Katten dog i Sommras. Blev 17 år, vart med mig hela livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En jävla massa katter, en hund, en gris, höns och tuppar, kaniner och sen hade min syrra ett marsvin.

Skilde bara ett halvår mellan hunden och den senaste katten.

Hunden hade varit sjuk en längre tid, hade ont hela tiden, kunde inte stå och när han låg ner låg han bara och gnydde, så därför fick vi beställa en tid för avlivning till slut. Vi hade ju hoppats att han skulle dö av sig själv, men när han inte gjorde det så fanns det inte så mycket att göra. Det var mest jobbigt av allt eftersom vi hade haft honom sedan han var 3 år och passat honom flera gånger innan dess.

Katten, som var bror till den katt vi har nu, försvann en morgon ett halvår senare. Vi letade i princip överallt och satte upp en massa lappar på en massa orter runtomkring där vi bor och det var några som hörde av sig, men det visade sig hela tiden vara fel katt. Allt eftersom månaderna gick, så minskade ju chanserna att han skulle komma tillbaka. 11 månader senare, när vi rev det gamla hönshuset pga att vi skulle byta brunnsystem i trädgården så hittade vi honom död i en grop där under. Han var i stort sett bara skinn och ben. Detta var dock ändå skönt på ett sätt, eftersom det blev ett avslut på det hela och vi fick veta vad som hade hänt, även om man innerst inne hoppades att man skulle få se honom i livet igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lidande små barn:

Detta var dock ändå skönt på ett sätt, eftersom det blev ett avslut på det hela och vi fick veta vad som hade hänt, även om man innerst inne hoppades att man skulle få se honom i livet igen.

Hade han självdött eller råkat ut för något?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kallprat:

Hade han självdött eller råkat ut för något?

Med tanke på att han var fullt frisk innan så hade han antagligen råkat ut för något och sedan gått in och lagt sig där för att dö. Just vad han råkat ut för vet vi dock inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

R.I.P[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aw[love]


   
SvaraCitera

har tappat räkningen.[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmaahh96:

Fick höra att en av mina hästar, Dolly har dött.. Av kolik.. idag

förlåt att jag är så jävla okänslig
men vadå "fick höra"
om dom är dina är du ju där varje dag och kollar till dem?
liksom.
fattar noll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag förlorade min första katt så var jag jätteliten och blev alldeles förstörd. Jag behöll handduken som han låg på i buren när vi åkte in till veterinären. Jag blev så förstörd och ledsen och arg. Inte heller hjälpte det att vuxna människor kan vara så klantiga och råka försäga sig om att han hostade blod när han fick somna in.

Fan vad jag ångrade mig att jag inte var med när han fick den där hemska sprutan men det skulle väl vara som att sticka in en kniv i hjärtat på mig själv. Ingen vill se när någon man älskar dör och det gjorde jag. Jag älskade min bebis så otroligt mycket.

Jag förstod aldrig varför han inte kunde få opereras och bli bra igen, så gjorde man ju med människor. Inte tar man en spruta och mördar dem utan att försöka rädda dess liv innan. Jävla vätska i lungorna. Jävla hjärtfel.

Jag älskar dig även fast det gått så lång tid så jag knappt ens minns din tid i livet.

[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

förlåt att jag är så jävla okänslig
men vadå "fick höra"
om dom är dina är du ju där varje dag och kollar till dem?
liksom.
fattar noll.

jag är inte där varje dag, en kompis hade dom i sitt stall och brukar rida dom o ta hand om dom ( hon har andra hästar med) tilkls vi hade flyttat till ett hus med stall ,


   
SvaraCitera

ååh va synd 🙁 jag förlorade min hund i somras och är förtfarande jätteledsen :'( han blev 6 år, blev attackrad av en galen jävla häst och bröt benet :'''( [mad][cry]


   
SvaraCitera

ååh va synd 🙁 jag förlorade min hund i somras och är förtfarande jätteledsen :'( han blev 6 år, blev attackrad av en galen jävla häst och bröt benet :'''( [mad][cry]

Mobilen 002.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är det nu för morbida föreställningar du har?
Alla vet ju att hästar inte finns.


   
SvaraCitera