Aviseringar
Rensa alla

Racist Sweden


Ämnesstartare

Michee:

Kan inte du ge en annan defination än "döma någon på grund av annan nationalitet" då?

Varför skulle jag? Det är inte jag som säger att man bor i fel land om man är rasist. Rasist kan man vara i alla länder, så även alltså i Sverige.


   
SvaraCitera

Michee:

"döma någon på grund av annan nationalitet"

Är fel? Ras vore väl mer rätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En jävla massa missriktat klasshat. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man klär sig så där får man väll fan skylla sig själv om man blir nedslagen, alla vet väll hur rasister och nasister klär sig och hur dom har håret på ett visst sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eh, jag orkade se hela[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Är fel? Ras vore väl mer rätt?

Sedan så har vi det där med biologin. Finns det olika raser av människa? NEJ DET GÖR DET INTE. Lär dig skilja på folkgrupper och raser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

Varför skulle jag?

Grön och Vit:

Du definierar inte ens ordet rasist.

Det var det där jag relaterade till.

Huruvida man KAN eller INTE KAN vara rasist är idiotiskt. Såklart man kan vara rasist.


   
SvaraCitera

Michee:

Sedan så har vi det där med biologin. Finns det olika raser av människa? NEJ DET GÖR DET INTE. Lär dig skilja på folkgrupper och raser.

Omg, det är väl hela definieringen av rasism att de just delar in folk i raser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

Sedan så har vi det där med biologin. Finns det olika raser av människa? NEJ DET GÖR DET INTE. Lär dig skilja på folkgrupper och raser.

Det beror på vem du frågar. Enligt mig finns det raser. Din åsikt behöver inte nödvändigtvis vara den rätta.

Michee:

Huruvida man KAN eller INTE KAN vara rasist är idiotiskt. Såklart man kan vara rasist.

Ja.

Michee:

Det var det där jag relaterade till.

Varför ska jag definiera något som vi antagligen båda vet vad det betyder, det var en tredje part som inte verkar veta det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Omg, det är väl hela definieringen av rasism att de just delar in folk i raser.

Nej, ditt jon. Rasism är, som jag sa förut, när du dömmer någon på grund av annan nationalitet. Rasismen bygger på nationalism.


   
SvaraCitera

Michee:

Nej, ditt jon. Rasism är, som jag sa förut, när du dömmer någon på grund av annan nationalitet. Rasismen bygger på nationalism.

Tard.

Källa: NE

rasism.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

Enligt mig finns det raser.

Dobberman är en ras av hund. Bengal är en ras av katt. Indian, neger, nordeurope är alla människor, samma jävla art, men med olika anpassade utseenden till klimat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Michee:

Indian, neger, nordeurope är alla människor, samma jävla art, men med olika anpassade utseenden till klimat.

Raser finns enligt mig. Du tycker tydligen annorlunda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Källa: NE

Okej, du hade inte helt fel. Men rasism idag handlar nog mer om fördomar mot invandrare än vad det gör mot just en person som delar in människor i olika raser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grön och Vit:

Raser finns enligt mig. Du tycker tydligen annorlunda.

Aja, men då kan väl jag kringgå forskning och vetenskap jag med och säga att människan kan flyga då[bigcheers]


   
SvaraCitera