Aviseringar
Rensa alla

Råd för piercing som läker långsamt...


Ämnesstartare

Jag har en piercing (i brosk) vars läkning är lite segdragen. Borde jag tvätta den med något speciellt eller fortsätta med koksaltlösning? Det är inte rött men fortfarande lite svullet ibland. Ska nog besöka piercaren snart igen för rådfrågning men har fullspäckat schema nu så om ni har tips/råd så tas det tacksamt emot (:


   
Citera
Ämnesstartare

karamellfaerg:

Jag har en piercing (i brosk) vars läkning är lite segdragen.

Först och främst, hur länge sedan är det du skaffade den? Och var sitter den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NickoKick:

Först och främst, hur länge sedan är det du skaffade den? Och var sitter den?

3 månader och den sitter i Tragus.

Jag var inne och pratade med piercaren idag som inte tyckte att det såg så farligt ut med sa att jag kunde tvätta det med klordihexin, men jag läste att man inte ska ha det på öron så jag kör på alsolsprit istället, det borde väl fungera lika bra det hoppas jag.


   
SvaraCitera

karamellfaerg:

klordihexin, men jag läste att man inte ska ha det på öron så jag kör på alsolsprit istället,

Du kan köra med klorhexidin så länge vätskan inte hamnar i hörselgångarna, då det kan förstöra trumhinnan. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

klordihexin

Men shit, god morgon yxskaft typ. Slängde visst ihop det lite huller om buller...!

Capture:

Du kan köra med klorhexidin så länge vätskan inte hamnar i hörselgångarna, då det kan förstöra trumhinnan.

Skillnaden mellan klorhexidin och alsolsprit är väl på ett ungefär att klorhexidin är mer bakteriedödande?
Nu köpte jag alsolsprit så jag testar med det, får väl helt enkelt köpa det andra om det inte fungerar.

Tack!


   
SvaraCitera

karamellfaerg:

Skillnaden mellan klorhexidin och alsolsprit är väl på ett ungefär att klorhexidin är mer bakteriedödande?
Nu köpte jag alsolsprit så jag testar med det, får väl helt enkelt köpa det andra om det inte fungerar.

Ja, tror inte skillnaden är så jävla stor. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

karamellfaerg:

klordihexin

Klorhexidin, heter det.

karamellfaerg:

alsolsprit

Rekommenderar inget utav dessa då båda är för starka för att använda som rengöring för piercingar. De torkar ut huden så den spricker, vilket gör att bakterier kommer in i vilket fall. Sedan kan det bildas ärrvävnad i och med att det spricker.
Föreslår att du använder koksaltlösning istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera