Aviseringar
Rensa alla

Råd i kompis-fråga


Ämnesstartare

Vad säger man, när ens bästa kompisar inte fattar? Jag är i en situation där jag och mina kompisar spelar lite poker, i början på skoj, men nu vill de spela om pengar. Det vill inte jag. Vi spelade ett parti och jag förlorade, jag vill inte lägga en massa pengar på onödigt spelande. Jag är student, jag behöver dem till annat. De tycker att en tjuga hit och dit spelar ingen roll, men om man inte har någon chans att vinna för att man är nybörjare på spelet, då blir tjugo ganska lätt hundra.

När jag säger "Nej, jag vill inte spela om pengar eftersom jag inte är så bra", rycker de på axlarna och skiiter i det. Känns lite som om pokerspel om pengar är viktigare än pokerspel utan pengar, med mig. Vad ska jag säga för att de ska förstå? Jag struntar i att de spelar om pengar men jag vill ju också vara med och spela, är det så svårt att spela en omgång utan insats någon gång? HUr ska jag konfrontera? Seriöst, tack...


   
Citera

Kan du inte vara med och spela om pengar ibland, så att det blir en kompromiss?


   
SvaraCitera

Du får sluta spela helt enkelt. om de nu vill spela om pengar varje gång och inte du vill det. du måste stå över[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Cheesypoofs:

Kan du inte vara med och spela om pengar ibland, så att det blir en kompromiss?

Grejen är att de är så pass bra kompisar så jag trodde att de skulle acceptera att jag inte vill spela om pengar. Det handlar inte om att jag inte vill lägga en insats, det handlar om att jag inte har råd. Och då känns inte en kompromiss som en bra lösning. För tillfället är det de som inte kompromissar genom att insistera på en insats. Så ser jag det nu iaf...


   
SvaraCitera