Aviseringar
Rensa alla

Råd i kompis-fråga


Ämnesstartare

Vad säger man, när ens bästa kompisar inte fattar? Jag är i en situation där jag och mina kompisar spelar lite poker, i början på skoj, men nu vill de spela om pengar. Det vill inte jag. Vi spelade ett parti och jag förlorade, jag vill inte lägga en massa pengar på onödigt spelande. Jag är student, jag behöver dem till annat. De tycker att en tjuga hit och dit spelar ingen roll, men om man inte har någon chans att vinna för att man är nybörjare på spelet, då blir tjugo ganska lätt hundra.

När jag säger "Nej, jag vill inte spela om pengar eftersom jag inte är så bra", rycker de på axlarna och skiiter i det. Känns lite som om pokerspel om pengar är viktigare än pokerspel utan pengar, med mig. Vad ska jag säga för att de ska förstå? Jag struntar i att de spelar om pengar men jag vill ju också vara med och spela, är det så svårt att spela en omgång utan insats någon gång? HUr ska jag konfrontera? Seriöst, tack...


   
Citera

Kan du inte vara med och spela om pengar ibland, så att det blir en kompromiss?


   
SvaraCitera

Du får sluta spela helt enkelt. om de nu vill spela om pengar varje gång och inte du vill det. du måste stå över[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Cheesypoofs:

Kan du inte vara med och spela om pengar ibland, så att det blir en kompromiss?

Grejen är att de är så pass bra kompisar så jag trodde att de skulle acceptera att jag inte vill spela om pengar. Det handlar inte om att jag inte vill lägga en insats, det handlar om att jag inte har råd. Och då känns inte en kompromiss som en bra lösning. För tillfället är det de som inte kompromissar genom att insistera på en insats. Så ser jag det nu iaf...


   
SvaraCitera

Poker är inte kul utan pengar, så jag förstår dom. Omgångar tar ju rätt lång tid, ofta en hel kväll, och jag kan tänka mig att det är lite jobbigt att få ihop tillräckligt med folk (särskilt om de inte kan vinna något). Sitt med och chilla eller något istället om du inte vill satsa?

Hejkomochhjälpmig:

Grejen är att de är så pass bra kompisar så jag trodde att de skulle acceptera att jag inte vill spela om pengar.

Du verkar ju inte acceptera att de vill spela om pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kamp:

Du får sluta spela helt enkelt. om de nu vill spela om pengar varje gång och inte du vill det. du måste stå över

Det är sant, men som jag skrev tidigare så trodde jag att vi var så pass bra kompisar att de skulle fatta och kanske kompromissa någon gång.[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Du verkar ju inte acceptera att de vill spela om pengar.

Klart jag accepterar att de vill spela med insats, de säger också att det är roligare då. Hade jag inte accepterat det hade jag förmodligen börjat bråka om saken. Men klart de får spela hur de vill, men vi är jäkligt tajta, och jag känner mig liksom lite besviken över hur saken behandlas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

och jag kan tänka mig att det är lite jobbigt att få ihop tillräckligt med folk (särskilt om de inte kan vinna något).

Vi är samma personer som är med och spelar varje gång, vårat tajta gäng på fem, 4 minus mig.


   
SvaraCitera

Hejkomochhjälpmig:

Jag struntar i att de spelar om pengar men jag vill ju också vara med och spela, är det så svårt att spela en omgång utan insats någon gång? HUr ska jag konfrontera? Seriöst, tack...

det blir roligare me pengar [sad] tyvärr...
iaf för mig [rolleyes]


   
SvaraCitera

Hejkomochhjälpmig:

För tillfället är det de som inte kompromissar genom att insistera på en insats. Så ser jag det nu iaf...

Varför ska de kompromissa om du inte gör det?
Som sagt, om du är med och spelar om pengar någon gång ibland så är det nog större chans att de är beredda att möta dig på halva vägen och spela enbart för skojs skull ibland. 20 kronor måste du ju nästan ha över någon gång, och vill du inte spela för mer så är det ju upp till dig att bara låta bli helt enkelt.


   
SvaraCitera

För övrigt, har du ens sagt att du skulle vilja att ni spelade för skojs skull ibland, eller förväntar du dig att de ska fatta det ändå?


   
SvaraCitera

Om det bara är en tjuga för dom kan dom väl sluta vara så snåla och låta dig lägga in en femma eller något [y]

Om inte dina vänner är efterblivna och blir sura över lite pengar.


   
SvaraCitera

Hejkomochhjälpmig:

Det är sant, men som jag skrev tidigare så trodde jag att vi var så pass bra kompisar att de skulle fatta och kanske kompromissa någon gång.

de kanske inte är så bra kompisar som du tror:/


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera