Aviseringar
Rensa alla

råd. mitt ex fyller år, Gratta?


Ämnesstartare

conny1985:

men det bästa kanske är att avstå då hon sagt att det aldrig kommer bli vi två igen och att hon inte vill vara min vän , men hon vill iallfall att vi ska skiljas som vänner så hon i tel igår.

Jag hör vad du säger, och vet vad du känner, bro.

För din skull är det kanske bra att avstå.
Men du får göra avvägningen själv; det kan också lätta ditt samvete om du får det gjort (känna skuld efteråt annars).. men samtidigt hänger du ut dig själv i och med det.. och blottar dina känslor. Tänk på det.
Och till vilket pris? Vad får du tillbaks? Ett litet "tack", kanske.

Du har redan blivit sårad. Och ni har gjort upp, ni skiljs som vänner.

Du får välja utifrån hur du tolkar just Eran situation.


   
SvaraCitera

conny1985:

men det bästa kanske är att avstå då hon sagt att det aldrig kommer bli vi två igen och att hon inte vill vara min vän , men hon vill iallfall att vi ska skiljas som vänner så hon i tel igår.

fast. de betyder ju inget. ingen tjej vill ju ha som fiender ändå ju [rolleyes]. Om du hoppas att hon ska ta dig tillbaka, så är de antagligen därför hon inte gör de. Men som sagt de är slut emellan er, och de där med att hon smsa dig och så vidare kan ju vara ett sätt för henne och testa hur du känner för henne osv. Betyder ju inget positivt för dig iaf.

Men om du kan, försök att inte tänka på saker du inte kan göra nåt åt. Utan satsa på stunden ist, blir mer kul då. Och som sagt bara för hon kontaktar dig betyder de inget egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mr Brightside:

Om du hoppas att hon ska ta dig tillbaka, så är de antagligen därför hon inte gör de.

Mm, så om han ska vara strategisk så ska han visa upp en "abundance mentalitet" och inte klänga efter henne med gratulationer.


   
SvaraCitera
edroon

inget bra kommer från att ta kontakt med sitt ex.

Du måste gå vidare.


   
SvaraCitera

edroon:

inget bra kommer från att ta kontakt med sitt ex.

ex-kex? [wink]

shajjn:

Mm, så om han ska vara strategisk så ska han visa upp en "abundance mentalitet" och inte klänga efter henne med gratulationer.

Precis, men om man å andra sidan inte bryr sig hur de blir. Och tycker de är kul... men så verkar de inte vara nu. Vilket är synd.

edroon:

Du måste gå vidare.

Snarare observera vad som händer nu. Och inte fundera på de som hänt, och de som skaa hända. [wink]


   
SvaraCitera
edroon

Mr Brightside:

ex-kex? [wink]

fattar inte detta skämt [crazy]

Mr Brightside:

Snarare observera vad som händer nu. Och inte fundera på de som hänt, och de som skaa hända. [wink]

Du upprepar det jag sa, dvs att gå vidar e[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mr Brightside:

Precis, men om man å andra sidan inte bryr sig hur de blir. Och tycker de är kul... men så verkar de inte vara nu. Vilket är synd.

Förstår vad du menar, men situationen är inte sån tyvärr.


   
SvaraCitera

edroon:

Du upprepar det jag sa, dvs att gå vidar e[wink]

Precis, fast uttryckt på ett annat sätt.


   
SvaraCitera
edroon

Mr Brightside:

Precis, fast uttryckt på ett annat sätt.

boring[tard][rolleyes]


   
SvaraCitera

edroon:

boring[tard][rolleyes]

nä, hjälpsamt [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja jag tror jag kommer ångra mig ifall jag inte gratulerar henne men å andra sidan vill jag inte göra det heller. hur blir det då nästa år lixom 😛

kanske bara låta det va ? fan hatar och ha beslutsångest det händer inte ofta jag har de men när e väl kommer så är de skit svårt att bestämma sig.


   
SvaraCitera
edroon

Mr Brightside:

nä, hjälpsamt [rolleyes]

Sluta vara mystisk, jag känner dig [crazy][wink]


   
SvaraCitera

conny1985:

vi bestämde att vi inte skulle ha kontakt men det känns så taskigt att inte skicka ett grattis till henne

För mig skulle beslutet vara enkelt. Ni har ju bestämt att ni inte ska ha kontakt, men du ska ändå gratta henne? Visst, det betyder kanske inte så mycket, men om ni har bestämt att inte ha kontakt borde ni kanske hålla fast vid det.


   
SvaraCitera
edroon

hotmail:

ör mig skulle beslutet vara enkelt. Ni har ju bestämt att ni inte ska ha kontakt, men du ska ändå gratta henne? Visst, det betyder kanske inte så mycket, men om ni har bestämt att inte ha kontakt borde ni kanske hålla fast vid det.

Men killen verkar desperat, inte så konstigt att han vill ta kontakt även fast de bestämt inte..

Som sagt, inget bra kommer från ex.
Du måste gå vidare och låta henne vara.


   
SvaraCitera

edroon:

Men killen verkar desperat, inte så konstigt att han vill ta kontakt även fast de bestämt inte..

Ja, men man ska inte alltid göra det man vill för stunden. Ibland måste man tänka långsiktigt.


   
SvaraCitera