Aviseringar
Rensa alla

råd om relationer snälla vet inte vad jag ska göra


lydde
Ämnesstartare

Hej har aldrig skrivit på nått forum men jag hoppas ni förstår vad jag kan behöva hjälp med.
De e så att jag har börjat snacka mycketmed en familjevän som vi umgicks mkt me när jag va liten men ju mer jag pratarmed honom ju mer vill jag prata med honom.. han har sagt att han gillar mig men jag är rädd för att säga vad jag känner så jag avleder de alltid med att skratta eller nått för att komma in på någonting.. han e 8 år äldre de är inte åldern som e de stora problemet utan de faktum att jag inte vet vad päronen ska säga.. sen just nu bor han o jobbar i Tyskland o vet inte om jag vill börja en relation på distans när jag bara träffat honom 1-2 gånger dem senaste 10 åren.. vad säger ni förstår ni vad mitt problem är xD


   
Citera
Linazs

Tycker du ska känna efter vad du verkligen känner för honom!


   
SvaraCitera

Jag skulle nog försökt se förbi vad dina föräldrar tänker och att han bor i Tyskland för ett tag och ta reda på hur du faktiskt känner. Utefter hur det känner kan du sedan försöka avgöra om det är värt att satsa på, om det är värt distans och om det är värt att berätta för dina föräldrar. Blir man kär så blir man och då brukar problemen du beskriver ovan lösa sig i alla fall. Dina föräldrar kommer troligen vara mer förstående än vad du tror.

Men börja med att ta reda på vad du känner, fortsätt prata med varandra, försök träffas och se vad som händer. Utefter det så kommer det högst troligen lösa sig.


   
SvaraCitera
lydde
Ämnesstartare

Okej tack så mkt har börjat planera att åka ner där för att umgås lite med honom så får vi se tackar 🙂


   
SvaraCitera
lydde
Ämnesstartare

Han kom hem till mig för några veckor sedan när han ändå körde förbi pp sin jobberesa men när han väl var där saknade jag de här pirret jag hade innan o sen dess har vi knappt prata så antagligen var de inga riktiga känslor


   
SvaraCitera