Aviseringar
Rensa alla

Radeon 4870


Ämnesstartare

Är det någon mer än jag som har haft problem med att spela spel med detta grafikkort? Alla spel funkar istortsett laggfritt, GTA 4, Mirror's Edge, Call of Duty 5. Men efter att ha lirat i 15-30min så fastnar spelet utan förvarning och datorn måste startas om. Jag har laddat hem alla nya drivrutiner, bytt till ett starkare nätagg och ställt datorn närmre fönstret för effektivare kylning. Att byta nätagg funkade ett tag men nu är jag tillbaka på ruta ett.

Idéer?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Låter ju som ett temperatur- eller strömproblem...
Du har ingen programvara så att du kan kolla tempen? Googla och hitta i annat fall.
Är du säker på att du har tillräckligt kraftfullt nätagg?
Kan ju vara fel på ditt kort också...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är det som är det roliga, temperaturen i datorn är aldrig högre än rumstemperatur och jag har 650watts nätagg när det stod att datorn skulle kräva 460. Efter att ha kollat runt lite på google så verkar det dock som om detta händer detta grafikkort ganska ofta och ingen verkar ha kommit på någon lösning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mjao:

dock som om detta händer detta grafikkort ganska ofta och ingen verkar ha kommit på någon lösning.

Jag har 4870 och har aldrig haft något liknande problem. Du kan möjligtvis generalisera problemen till en specifik tillverkare. Men inte till hela 4870-serien.

Ditt problem kan lika gärna ha med hårddiskarna eller med minnena att göra. Till och med moderkortet kan vara defekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja men vad jag menade var att jag hade hittat massor av folk on teh internets som hade haft samma grafikkort och likadana problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera