Aviseringar
Rensa alla

Radiotjänst ringde... igen! Höll på att bli roligt [bigsmile]


Ämnesstartare

KingGurka:

Undrar om de kan kräva att man betalar TV-avgift om man har en tv-apparat men totalt saknar möjligheter att ta in tv-sändningar.

Har apparaten ev TV_mottagare så ska du betala

isola:

de kan väl ej kräva övht

Ej kräva? Det är lag på att betala tv-licens [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dom ringde mig, o sen va dom förbi mitt hus o kolla upp vilka det va som betala. dom sa att det va lag på att man skulle betala. dunno


   
SvaraCitera

Fy på dig! Public service är det bästa som finns [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Nej lagen har ingen makt alls

Nu tror jag att du missuppfattat radiotjänst lite [crazy]


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Här höll jag på att säga: "Ja, jag har ju sett den del reklam på tv:n" x]

[bigsmile][bigsmile][bigsmile][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Ej kräva? Det är lag på att betala tv-licens [no-no]

Men det är väl inte själva radiotjänst som kräver det isf? De lämnar väl sådant vidare? Har aldrig betalat radiotjänst och ej fått några probs.


   
SvaraCitera
zIGGE

retstickan:

dom ringde mig, o sen va dom förbi mitt hus o kolla upp vilka det va som betala.

Haha när jag kom hem en dag var det en från radiotjänst som kollade igenom mina fönster, som sen försökte smyga sig in i min lägenhet när jag öppnade. var nära på att trycka in hans ansikte.

Antar att de som inte vet att man har rätt att inte släppa in dessa personer åker på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men det är väl inte själva radiotjänst som kräver det isf? De lämnar väl sådant vidare? Har aldrig betalat radiotjänst och ej fått några probs.

Näe, dem får bara lämna fakturor och brev å ringa å knacka på. De är ju inga poliser så de får inte gå in i lägenheten eller nått sånt. Men de kan starta rättegång


   
SvaraCitera
zIGGE

isola:

Nu tror jag att du missuppfattat radiotjänst lite

Det är lag på att betala tv-licens [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

trycka in hans ansikte.

jo förstår, man blir ju lite irriterad. men alltså om dom orkar åka ut så kan man ju anta att dom kommer att orka "anmäla" om man inte betalar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men det är väl inte själva radiotjänst som kräver det isf? De lämnar väl sådant vidare? Har aldrig betalat radiotjänst och ej fått några probs.

De har det ansvaret, jo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

De har det ansvaret, jo.

Att vidarebefordra ja, men ändå är det ju få som betalar.
Tyvärr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ringer en massa jävlar till mig hela tiden och undrar hur mycket jag lyssnar på radio.. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

StenenSven:

Fy på dig! Public service är det bästa som finns [no-no]

Hade jag haft en tv hade jag givetvis betalat [no-no]


   
SvaraCitera
zIGGE

retstickan:

jo förstår, man blir ju lite irriterad. men alltså om dom orkar åka ut så kan man ju anta att dom kommer att orka "anmäla" om man inte betalar.

🙂 Ja, om dom får se att du har en TV så att dom kan vittna för det, antar jag. men det är ju deras jobb att åka ut och ta reda på det.


   
SvaraCitera