Aviseringar
Rensa alla

Räcker mitt övningskörande tror ni?


Ämnesstartare

Tjena.

Är nyss fyllda 17, och har ännu inte börjat övningsköra.
Det ska det bli ändring på kommande månad (sept).

Jag har dock som mål att ta mitt körkort i samband med eller strax efter min 18-årsdag vilken alltså är i Juli.

Så jag har knappt ett år på mig, tror ni det räcker?
Alla mina vänner har kört typ sedan de fyllde 16 och därför känns det som om jag är jättemycket efter.

Jag vet att man inte på rak arm kan ge ett exakt svar eftersom att alla är olika begåvade och vissa lär sig fortare än andra, men rent generellt.

Hur lång mycket övningskörning behövde du?


   
Citera

Ja, det räcker. Kör du varje dag eller någorlunda ofta så räcker det, ja.


   
SvaraCitera

Ja kör intensivt, halvt avliva dina föräldrar med tjat om att köra varje dag så går det förhoppningsvis, förstå vad som är verkligen är viktigt att lära sig, utmana dig själv hela tiden så ska det nog gå.


   
SvaraCitera

Det blir inget problem om du verkligen satsar och har motivationen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, så verkligen varje dag i ca 11 månader?
Jag hade nog mer tänkt 2-3 dagar i veckan fram tills efter vintern i alla fall. Men kanske får tänka om!


   
SvaraCitera

kör hårt, dom flesta av trafikinspektörerna på uppkörningen är petiga som hitler


   
SvaraCitera

Bor i finland, här får man börja övningsköra ett halft år innan man för "köra upp" o bli inspekterad. Trafikinspektörerna här är också väldigt noggranna, men som sagt hinner man inte övningsköra så mycket men folk brukar klara det ändå, även om de övningskör typ 30-40 gånger innan!


   
SvaraCitera
Hando

Musslor:

Så jag har knappt ett år på mig, tror ni det räcker?

Inga problem om du inte är ett hopplöst fall. (Vilket jag tvivlar på)

Musslor:

Hur lång mycket övningskörning behövde du?

Jag har nog kört närmare 40-50 mil hemma totalt, och cirka 8-10 lektioner i körskola. Fast har inte tagit kortet ännu pga lathet. [blush]

Men du får känna efter själv när du känner dig redo.[crazy]


   
SvaraCitera

passaro:

Kör du varje dag eller någorlunda ofta så räcker det, ja.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

men ja, du behöver inte ens köra varje dag. men kör mycket i perioder så är det nemas problemas.


   
SvaraCitera

Mjo, 3 gånger & du kan köra.. Sedan om man har uppehåll o.s.v. Brukar man endå komma in i det igen efter bara någon halvtimma i trafiken. [cute]

Har kunnat köra sedan jag var 16, men mitt körkort blir ändå inte av.. Oroar mig för att jag ska bli för nervös och drabbas av panikångest på uppkörningen.. [sad]


   
SvaraCitera