Aviseringar
Rensa alla

Rädd.


Ämnesstartare

Hej!
Jag har nästan precis gjort slut med min pojkvän efter ungefär 1 år tillsammans. Pojkvännen är i från Turkiet, och bor också där så vi har alltså haft ett långdistans förhållande. Anledningen till varför jag gjorde slut var för att jag fick reda på att han varit otrogen under hela vårt förhållande. Han har alltså haft ett annat förhållande bakom min rygg, detta fick jag reda på genom flickvän nummer 2´s blogg. Under en lång tid förnekade han det hela fast jag hade bevisen rakt framför mina ögon. Jag till och med ringde till hans andra flickvän och berättade det hela och hon vart chockad precis som jag. Nu har det gått några veckor och för ca 2 dagar sedan fick jag en bukett rosor hemskickade med ett kort där det stod "I love you" på. jag tackad för blommorna och sen började helvetet braka loss. Ex pojkvännen fick reda på att jag varit med någon annan efter det att vi gjort slut, detta har ju inte han med att göra eftersom vi inte länge var tillsammans. Han har nu börjat hota mig med riktigt elaka saker, han säger att han ska skära mig, döda mig, kn*lla mig, sabba mitt liv och det ena med det andra. Han säger att han ska komma till Sverige och hitta mig osv. Problemet är att jag har en resa bokad till Turkiet, och till semesterorten där han befinner sig. (Resan bokades innan detta hände) Han säger åt mig att inte komma dit för något hemskt kommer hända mig då. Jag vet att det egentligen bara är snack eftersom han typ är rädd för sin egen skugga, men jag blir ändå rädd när han säger så, det är inte likt honom. Vad borde jag göra??


   
Citera
Åtta

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera

emilia nordstedt:

Hej!Jag har nästan precis gjort slut med min pojkvän efter ungefär 1 år tillsammans. Pojkvännen är i från Turkiet, och bor också där så vi har alltså haft ett långdistans förhållande. Anledningen till varför jag gjorde slut var för att jag fick reda på att han varit otrogen under hela vårt förhållande. Han har alltså haft ett annat förhållande bakom min rygg, detta fick jag reda på genom flickvän nummer 2´s blogg. Under en lång tid förnekade han det hela fast jag hade bevisen rakt framför mina ögon. Jag till och med ringde till hans andra flickvän och berättade det hela och hon vart chockad precis som jag. Nu har det gått några veckor och för ca 2 dagar sedan fick jag en bukett rosor hemskickade med ett kort där det stod "I love you" på. jag tackad för blommorna och sen började helvetet braka loss. Ex pojkvännen fick reda på att jag varit med någon annan efter det att vi gjort slut, detta har ju inte han med att göra eftersom vi inte länge var tillsammans. Han har nu börjat hota mig med riktigt elaka saker, han säger att han ska skära mig, döda mig, kn*lla mig, sabba mitt liv och det ena med det andra. Han säger att han ska komma till Sverige och hitta mig osv. Problemet är att jag har en resa bokad till Turkiet, och till semesterorten där han befinner sig. (Resan bokades innan detta hände) Han säger åt mig att inte komma dit för något hemskt kommer hända mig då. Jag vet att det egentligen bara är snack eftersom han typ är rädd för sin egen skugga, men jag blir ändå rädd när han säger så, det är inte likt honom. Vad borde jag göra??

Har du bevis på att han hotat dig, polisanmäl.


   
SvaraCitera

Lr asså är han svensk lr turkisk medborgare? Vet inte hur det funkar isf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att ej bli ihop med kvinnohatande psykopater kan ju minska risken för att en sådan här situation skall uppstå. Tänk på det i framtiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du borde iallafall prata med polisen, visa alla bevis du har, hör vad dom tycker. Vet att det kan slå slint i expojkvänners huvuden ty jag har en vän vars hus blev nerbränt av hennes expojkvän då hon gjorde slut. Gör allt då kan för att vara säker på att du är utom fara, man vet ej hur vissa personer är egentligen. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle kunna agera din diskreta skyddsvakt, men inte om du lämnar landet. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Att ej bli ihop med kvinnohatande psykopater kan ju minska risken för att en sådan här situation skall uppstå. Tä

Fast dessa män brukar ju vanligen inte visa den sidan i första taget. [crazy]


   
SvaraCitera

Köp en extra biljett till mig, ifall han få för sig något så får han smaka på Jürgen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Att ej bli ihop med kvinnohatande psykopater kan ju minska risken för att en sådan här situation skall uppstå. Tänk på det i framtiden.

Word.

isola:

Fast dessa män brukar ju vanligen inte visa den sidan i första taget.

MENA-män brukar ha dessa tendenser, så det borde vara ett tillräckligt varningstecken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

clickclack:

MENA-män brukar ha dessa tendenser, så det borde vara ett tillräckligt varningstecken.

Vilket trams. Har han inte haft skäl att visa sådana tendenser innan så har hon sannolikt inte vetat om dem.

(ignorerar det där med mena-män då jag antar och hoppas att du vet att inte alla därifrån är sådana och hon antagligen trodde att han var okej)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vilket trams. Har han inte haft skäl att visa sådana tendenser innan så har hon sannolikt inte vetat om dem.

Tänkte att man kunde ta till sig varningstecken för tidigare fall.

isola:

(ignorerar det där med mena-män då jag antar och hoppas att du vet att inte alla därifrån är sådana och hon antagligen trodde att han var okej)

Nej, alla är inte sådana, men det är det heller ingen som påstått. Liksom inte alla som spelar rysk roulett dör, men för den sakens skull skulle jag inte rekommendera någon att testa det.


   
SvaraCitera

[rolleyes][zzz]

emilia nordstedt:

Vad borde jag göra??

Hade jag varit du hade jag inte åkt dit, då jag är feg. Är han svensk medborgare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

clickclack:

Tänkte att man kunde ta till sig varningstecken för tidigare fall.

Det finns gott om svenskar som beter sig som svin mot kvinnor också, så det går inte att tänka så. Visst har de en annan kultur och blabla, men det betyder inte att dessa män inte kan höja sin partner till skyarna när det går bra i förhållandet.

Hade heller inte åkt dit. Varför åka just dit där han bor liksom, boka om resan till annat ställe om det går.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

när det går bra i förhållandet.

När det går bra ja. Det brukar oftast vara när tjejen vill göra slut som deras rätta jag kommer fram.


   
SvaraCitera