Aviseringar
Rensa alla

Rädd att förlora oskulden?


Ämnesstartare

Är en tjej på 17 år som ganska nyligen kommit in i min första relation med en kille på några få år äldre. Han har mycket sexuell erfarenhet och har säkert legat med tjejer som är bra i sängen.

problemet är att trots att jag känner att jag vill ha sex gör tanken på det att hjärtat nästan hoppar över ett slag. När vi strular är jag helt livrädd att han ska begära något mer. Och fattar helt enkelt inte varför eftersom jag somsagt både vill och känner mig redo.

Tanken på alltsammans gör mig helt svag i knäna och avstressad. Mina vänners som haft sin sex debut berättar om hur det dom första gångerna kan göra mycket ont trots att man är upphettad. Vet inte vad jag förväntas göra när det väl ska hända, kan inte tänka mig att han tänder på att ligga med ngn som känner sig livrädd och inte har någon aning om vad hon ska göra.

Han vill ju ha "sex" liksom, inte ligga med någon som kanske har ont eller är helt vilsen. Vet att många säger att sex kommer naturligt men är inte så säker på det. Blir blyg och stressad av bara tanken och vill inte klanta mig:/


   
Citera

Försök va nyfiken och vild våga säga om du tycker de blir lite mer än du vågar  kände så själv nu är man lite mer Sur för gör en tjej besviken då de är 4 år sedan en annan hade sex


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jimwolvi:
Försök va nyfiken och vild våga säga om du tycker de blir lite mer än du vågar  kände så själv nu är man lite mer Sur för gör en tjej besviken då de är 4 år sedan  sedan en annan hade sex

Vet inge riktigt va du Menar men vågar inte berätta för honom för det känns jättetöntigt.


   
SvaraCitera

Bara va ärlig så löser det sig nog 


   
SvaraCitera

Håller bättre när  man är ärlig har varit i ett förhållande av lögner både inom sex och relation utöver 


   
SvaraCitera
Haien

Berätta hur du känner för honom och testa när du känner dig trygg i att göra det. Du verkar inte redo än utifrån vad du skrivit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien:
Berätta hur du känner för honom och testa när du känner dig trygg i att göra det. Du verkar inte redo än utifrån vad du skrivit.

Ah du kanske har rätt


   
SvaraCitera

Om han har så mycket erfarenhet som du säger så kommer det gå bra, då vet han hur det går till liksom.
Du behöver inte säga nåt heller, visa med kroppen om det gör ont eller om du vill sluta så förstår han nog


   
SvaraCitera

Man ska kunna prata med sin partner om allt, antingen behöver du mer tid på dig eller så är något snett med killen om han tycker det verkar konstigt.


   
SvaraCitera

TJEJ17ANONYM:
Är en tjej på 17 år som ganska nyligen kommit in i min första relation med en kille på några få år äldre. Han har mycket sexuell erfarenhet och har säkert legat med tjejer som är bra i sängen.

problemet är att trots att jag känner att jag vill ha sex gör tanken på det att hjärtat nästan hoppar över ett slag. När vi strular är jag helt livrädd att han ska begära något mer. Och fattar helt enkelt inte varför eftersom jag somsagt både vill och känner mig redo.

Tanken på alltsammans gör mig helt svag i knäna och avstressad. Mina vänners som haft sin sex debut berättar om hur det dom första gångerna kan göra mycket ont trots att man är upphettad. Vet inte vad jag förväntas göra när det väl ska hända, kan inte tänka mig att han tänder på att ligga med ngn som känner sig livrädd och inte har någon aning om vad hon ska göra.

Han vill ju ha "sex" liksom, inte ligga med någon som kanske har ont eller är helt vilsen. Vet att många säger att sex kommer naturligt men är inte så säker på det. Blir blyg och stressad av bara tanken och vill inte klanta mig:/

Du är inte den enda som är oskuld, det finns de som är oskuld långt upp i åldern, vissa väljer att vara det. Är man inte redo eller känner att man inte vill så behöver man inte ha sex bara för att andra har haft en tidig sexdebut. Personligen så känner jag att det finaste som finns är två oskulder som tar varandras oskuld då ingen behöver oroa sig för att den andra är mer erfaren än den andra då båda är lika oerfarna.
Du ska inte behöver oroa dig för att klanta dig och vill du inte ha sex med honom av någon anledning så väljer du om ni ska ha sex eller ej. Hjärta


   
SvaraCitera

om han har erfarenhet vid sex kommer han att förstå hur det är. har man smärta vid sex kan man enkelt ta bort det!


   
SvaraCitera

Första gången oavsett vad du gör i livet är lite tveksamt och obekvämt. Vad gör det om du klantar dig ''vad det nu betyder'' för att sedan har du fått lite erfarenhet av hur det är. Vi lär oss oftast bäst om vi klantar oss lite, jag klantar mig lite då och då och sedan klantar jag mig inte längre med samma sak när jag vet hur jag klantade mig.


   
SvaraCitera

Brukar tror att jag inte är rädd för det intima och allt det där, men har på senare tid insett att jag nog är livrädd.


   
SvaraCitera

The Sea Emperor:
Brukar tror att jag inte är rädd för det intima och allt det där, men har på senare tid insett att jag nog är livrädd.

Det är du inte ensam om.


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:

Det är du inte ensam om.

ensam om vadå om man får fråga? Tardig


   
SvaraCitera