Aviseringar
Rensa alla

Rädd för ätstörningar


Ämnesstartare

På senare tid har jag tyckt att jag sett tjock ut, jag blir arg på mig själv när jag äter, nu har jag börjat äta mindre. Ibland när jag äter typ godis eller nått mår jag dåligt och jag har skärt mig ibland, när nån undrar vad jag gjort på armen säger jag att min katt rivit mig. Jag har börjat räkna kalorier. Mina kompisar tycker att jag uppför mig konstigt, vilket jag förstår eftersom en utav dom själv har anorexi. Dom säger att jag är smal, men jag vet inte om jag är det. Jag är 173cm lång och väger 62 kg, dom säger att jag har mycket muskler och det är därför, att jag inte ser ut att väga som jag gör men asså...
Mina vänner försöker ge mig komplimanger men jag tror inte på nått av vad dom säger, jag känner mig ful, tjock och allmänt dum i huvudet. Det känns inte så dramatiskt som det låter, jag tänker "Jag har kontroll över mig själv, jag hamnar inte på samma ställe som min kompis."
Jag gillar och springa och det känns som att jag skulle trivas med en lite smalare kropp, jag tänker bara gå ned en 5 kilo sådär, eller är det mycket?
När jag tittar på det jag skrivit låter jag helt störd, det kanske jag är också, fast jag inte alls känner det så. Måste bara lätta på det för det är inget jag kan prata med mina kompisar om. Någon som kan ge mig... tips?


   
Citera

Ser ingen anledning till att inte söka hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men det känns så överdrivet, som jag skrev, det känns inte alls så farligt, som att jag kan sluta när jag vill, fast jag vet inte om jag vill det.[shake]


   
SvaraCitera

iaimsohigh:

ned en 5 kilo sådär, eller är det mycket?

5 kilo från 63 kg är ej mycket, jag gick själv ned från 63 till ca 55 förra året och jag är liten, kan bli mindre *s*


   
SvaraCitera

JA, du bör prata med någon innan det är för sent.


   
SvaraCitera

iaimsohigh:

att jag inte ser ut att väga som jag gör men asså...

Säger de så? Lol. Vilken jävla kass grej att säga [crazy] 62 kg mot 173 cm är inte tjockt!


   
SvaraCitera

iaimsohigh:

Jag är 173cm lång och väger 62 kg, dom säger att jag har mycket muskler och det är därför, att jag inte ser ut att väga som jag gör men

Det säger dom bara, 173 och 62kg är hyffsat mycket.


   
SvaraCitera

Men asså att väga 62kg och vara 173 lång är väl nt så mkt?
Jag väger 88kg och är 185 lång. Jag har gått ner 7 kg på 5 veckor och 5 dar än så länge [smile]'
Men om du är seriöst orolig så kanske du borde ta ett snack med kuratorn i skolan lr med dina föräldrar innan det hela går för långt.

Har jag en ätstörning om jag tkr att jag e skit tjock? Jag väger ju trots allt 88kg och e 15 år [sad]
Men jag har typ börjat äta mindre och jag äter inga söt saker lr godis osv alls. Då mår jag skit illa och får ångest och panik och skulle behöva springa i ett år för att jag vill springa iväg från alla kalorier...


   
SvaraCitera

Ibland, rätt ofta, mår jag illa när jag tänker ens på mat. Idag fick jag typ ett panik anfall och började må jätte illa och det kändes som om jag skulle kräkas. Tur nog gjorde jag inte det [chocked]


   
SvaraCitera

HEJ.

Jag känner samma sak.. Jag har gått ner i vikt. alla påpekar vad smal jag blivit.. Men jag känner mej INTE smal.. Så fort jag äter något så får jag ångest och blir arg på mej själv. Har börja spy upp det mesta som jag äter, men ibland lyckas jag behålla...

Skulle gärna vilja prata mer, om du vill...
Du får gärna mejla mej på: jingajinga@hotmail.com ...

Vi hörs hoppas jag [smile] Kram


   
SvaraCitera

mopsen:

kan bli mindre *s*

Men det ska du inte [mad]


   
SvaraCitera

isola:

Men det ska du inte

Jag precis börjat workin' aut. [cool]


   
SvaraCitera

iaimsohigh:

På senare tid har jag tyckt att jag sett tjock ut

du kanske är tjock[cute]

iaimsohigh:

Jag har börjat räkna kalorie

omgvadfarligtdumåstegaranterathapsykiskvård


   
SvaraCitera

mopsen:

Jag precis börjat workin' aut. [cool]

Det är ju nyttigt, men du behöver ju inte gå ner för det. Du är fortf mini [no-no]


   
SvaraCitera

Mulatt:

173 och 62kg är hyffsat mycket.

[confused]


   
SvaraCitera