Aviseringar
Rensa alla

Rädd för att bli flint =(


Ämnesstartare

De senaste dagarna har jag haft lite ångest. Rädd för att bli flint. Rädd för att bli blind. Rädd för att få cancer. Rädd för att dö. Osv.

Men mest rädd är jag ändock för att bli flint. Vill inte leva längre, den dagen jag tappar håret. Min far började få tunnare hår och högre hårfäste då han var ca 35. Idag har han en jättestor flint!
Jag är 23. Har än så länge inte börjat få mindre hår. Men det är kanske bara 7 år kvar. Paaaniiik =(((


   
Citera
Ämnesstartare

Hah. Själv har man rätt tjockt hår, ingen nära i släkten som skulle föra det genetiskt vidare heller.[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du får teliafrilla kan du raka till det och säga att du valt att bli munk. Så har du en ursäkt liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sötnos:

Om du får teliafrilla kan du raka till det och säga att du valt att bli munk. Så har du en ursäkt liksom.

Men jag har haft halvlångt hår hela livet. Skulle vara jätteläskigt att ha snaggat =S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

Men jag har haft halvlångt hår hela livet. Skulle vara jätteläskigt att ha snaggat =S

Livet är läskigt.
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

Paaaniiik =(((

Om du börjar få en lite flint så raka av hela håret! Säger jag bara alltså.
Rakad skalle är snyggt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChiliDUVET:

Rakad skalle är snyggt!

snaggat iaf [cute]
1mm är awesome!
funderar dock på att raka det helt ngn gång men känns liiite fel [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChiliDUVET:

Rakad skalle är snyggt!

Nej! [tard]
Långt och rufsigt hår, är snyggt [bigsmile]
Jag har alltid varit lite rädd för män med kort hår och vill inte bli rädd för mig själv [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla män blir skalliga förr eller senare, bara att leva med det eller snagga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är också rädd för att bli flintis. Tur att man har tjockt hår och alla män i släkten har kvar sitt hår forever utan att tappa det. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

De senaste dagarna har jag haft lite ångest. Rädd för att bli flint. Rädd för att bli blind. Rädd för att få cancer. Rädd för att dö. Osv.

[no-no]Börja med att lista ut vad du vill göra med livet. När du sedan skaffat dig en fast inkomst - DÅ kan du börja oroa dig för sakerna du nämnt. Tills dess är det bara petitesser och för dig egentligen inget mer än i-landsproblem[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur har du det med övrig manlig släkts hår?
Har du några ickeflintisar så kan du ju hoppas att du fått ärva deras hårsvall [y]

Vill minnas att min alternativa farfar hade päls på huvudet till sin död vid typ 86års ålder eller något [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Även om det oftast är ärftligt så är det väl också så att både tunnhårighet och gråhårighet kan orsakas av stress och/eller en eller flera traumatiska upplevelser vad jag förstått...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur mycket skulle du kunna tänka dig att betala för Rogaine? [wink]
Fullkomligt harmlöst,men om du använder det på en katt så dör den. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha,såg nu att du hade katt. [badgrin]


   
SvaraCitera