Aviseringar
Rensa alla

Rädd för att bli lämnad


Ämnesstartare

Jag har fått ganska stora problem efter att jag var i ett destruktivt förhållande, jag kan inte lita på någon och jag går med magont hela tiden för att jag är rädd att killar jag dejtar ska ”lämna” mig. Har så dåligt självförtroende och känner mig alltid otillräcklig, detta förstör så mycket. Vill inte ha gå runt å ha ont i magen å övertänka så mycket, har ni tips på hur man kommer över sånt?;( Självklart pratar jag med personen om detta, men det hjälper inte..


   
Citera

Ta en paus från dejting kanske.


   
SvaraCitera
Annsie

Förstår att detta inte är svaret du vill ha, men det är vad du behöver, och det är att inte dejta just nu. Det du beskriver är att du inte älskar dig själv, vilket är ett måste för att kunna älska någon annan samt låta någon annan älska dig påriktigt. 
''We accept the love we think we deserve.'' 
Ovanstående citat refererar till att folk accepterar den kärlek baserat på vad dom tror om sig själva. Om du inte har någon respekt för dig själv, du älskar inte dig själv, du tror inte att du är värd det, då kommer du inte acceptera någon kärlek från någon för att du inte känner att du förtjänar det. 
Det är anledningen till att man hamnar i destruktiva förhållanden, och det förblir så sålänge man inte älskar sig själv. Därför rekommenderar jag dig att fokusera på dig själv och att inte dejta förrän du jobbat på dig själv.

Det du kan göra för att jobba upp självförtroendet på egen hand är att läsa massor av tips kring ämnet på internet, ett tips på en bra länk:
https://veckorevyn.com/nyheter/livsstil/fa-battre-sjalvfortroende-nu-10-supertips/

Om du känner att det inte går på egen hand så kan du prova på samtalsterapi hos ungdomsmottagningen. 


   
SvaraCitera

Shit vad jag känner igen mig här, men jag tycker att du som sagt att inte borde dejta just nu isåfall. Försök bygg upp ditt självförtroende osv innan du ger dig in på det!


   
SvaraCitera