Aviseringar
Rensa alla

Rädd för att bli utnyttjad och sårad.. igen..


Ämnesstartare

Hej.

Jag mår inte så bra. Jag kan inte skapa relationer eller förhållanden med killar längre. Jag vågar liksom inte. Jag har blivit sårad och utnyttjad FÖR många gånger, jag kan inte lita på nån. Jag mår så dåligt av att tänka på det.

Och när nån väl visar intresse och jag lyckats förlita mig på den, så kommer alla känslor tillbaka som jag varit med om förut. Jag börjar jämföra och analysera allt den säger bara för att kunna komma fram till om jag kan lita på den. Det slutar oftast med att jag drar mig undan.

Om jag pratar med nån på internet, så blir jag ALLTID jätteparanoid och snokar runt på dens sida och ser vilka och vad han skriver till andra.
Det är nog nåt som fastnat i ryggmärgen på mig, för det var just genom att snoka runt så som gjorde att jag kom på min dåvarande pojkvän med att vara otrogen.

Jag vet inte vad jag ska göra längre.


   
Citera

Jag har aldrig blivit utnyttjad men jag kan inte "skapa några djupare relationer" ändå. [smile]
Well, du är antagligen ganska ung och unga hjärtan läker fort. Håll dig borta från killar ett bra tag (mer än tre veckor alltså...) och träffa sedan någon som verkligen gillar dig och som du kan lita på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sluta tänka 😛 jag har samma problem .. men det hjälper inte på något sätt :O tro mig du tjänar mer på att ge allt igen och bli sårad än att göra allt för att undvika det... du blir troligen mer sårad av din ensamhet

canthurrylove:

Jag mår inte så bra. Jag kan inte skapa relationer eller förhållanden med killar längre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trexo0:

du tjänar mer på att ge allt igen och bli sårad än att göra allt för att undvika det

det har du nog rätt i. även fast det känns så hopplöst, men jag har väl egentligen bara haft otur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

canthurrylove:

det har du nog rätt i. även fast det känns så hopplöst, men jag har väl egentligen bara haft otur.

bara å försöka se det från ett annat perspektiv.... att stå å trampa i samma spår gör dig bara svargare


   
SvaraCitera

canthurrylove:

Och när nån väl visar intresse och jag lyckats förlita mig på den, så kommer alla känslor tillbaka som jag varit med om förut. Jag börjar jämföra och analysera allt den säger bara för att kunna komma fram till om jag kan lita på den. Det slutar oftast med att jag drar mig undan.

Sånt är livet, du får bara vänta på trogna killar som jag. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hm..


   
SvaraCitera

Jag har mer problemet att alla killar jag har varit med bara ha varit lögnaktiga svikare som bara ville ha en till att ha sex med. Killar(inte killkompisar) är såna jävla svikare som inte går att fucking lita på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

Jag har mer problemet att alla killar jag har varit med bara ha varit lögnaktiga svikare som bara ville ha en till att ha sex med. Killar(inte killkompisar) är såna jävla svikare som inte går att fucking lita på

Det låter ganska precis som mig, fyfan vad ont det gör. Man kan ju inte lita på nån.


   
SvaraCitera

canthurrylove:

fyfan vad ont det gör. Man kan ju inte lita på nån.

Ja, vad ska man göra? Man kan ju inte kontrollera att man bli kär i nån kille då o då eller att en kille vill ha en. Dom e bara såna jävla lögnare. Alla killar på um säger liksom "ja men alla killar är inte såna". Men jag behöver fan BEVIS eftersom allt talar för att VÄLDIGT många killar eller DE FLESTA är svikare som säger fan vad som helst för att få ligga.[sad]


   
SvaraCitera

stackarn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag blev utnyttjad av en kille och det tog mig ett halvår att inse det. Man är helt blind när man är kär, vilket inte alltid är så bra. Förstår dig om du är rädd för att starta ett förhållande... tog mig ett år innan jag ens ville fundera på tanken då.

Men sen somsagt så finns det faktiskt de som är vettiga och inte vill utnyttja än. Men jag tror att man kanske ska starta en vänskapsrelation först och umgås mycket och se vad killen går för. Kanske prata med någon som känner han och se vad de...

Men så länge du inte vet och inte är övertygad till att börja ett nytt förhållande med ngn... var singel! För det klart det finns killar som tänker samma sak som du och har blivit sårade själva osv.


   
SvaraCitera

Måste bara säga att alla tips du har fått SUGER, t.ex.

Myksa:

Håll dig borta från killar ett bra tag (mer än tre veckor alltså...) och träffa sedan någon som verkligen gillar dig och som du kan lita på.

Det första är ett bra tips men seriöst vadå "som du kan lita på", problemet är ju att man inte vet om man kan lita på dem, och de försöker få en att tro det.

trexo0:

du tjänar mer på att ge allt igen och bli sårad än att göra allt för att undvika det... du blir troligen mer sårad av din ensamhet

Man är väl inte ensam bara för man inte har en kille, man har ju vänner..

sculptura:

Sånt är livet, du får bara vänta på trogna killar som jag.

Handlar nog inte med att vara trogen att göra utan att killen(en kille) är ute för sex och ljuger för att få det och säger att han är kär i en och lovar en massa. Trogenhet har inget med det att göra.

Mitt tips: Ha kul med kompisar och tids nog kommer du bli kompis med någon som utvecklas till kärlek, du vet då att du kan lita på honom och sånt. Kärlek är som bäst när den inte är planerad utan bara kommer [smile][y]


   
SvaraCitera

orkarjag:

ag blev utnyttjad av en kille och det tog mig ett halvår att inse det. Man är helt blind när man är kär

Så sant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

Ja, vad ska man göra? Man kan ju inte kontrollera att man bli kär i nån kille då o då eller att en kille vill ha en. Dom e bara såna jävla lögnare

Precis. Ganska sjukt egentligen. Man får försöka stå ut helt enkelt.

ceka92:

Men jag behöver fan BEVIS eftersom allt talar för att VÄLDIGT många killar eller DE FLESTA är svikare som säger fan vad som helst för att få ligga

Jag också! Av alla 10 st jag haft sex med har alla ljugit, varit otrogna, utnyttjat mig eller först visat intresse för mig men sen stuckit när dom fått sex. Äckelkillar alltså.


   
SvaraCitera