Aviseringar
Rensa alla

Rädd för att bli utnyttjad och sårad.. igen..


ceka92:

Det första är ett bra tips men seriöst vadå "som du kan lita på", problemet är ju att man inte vet om man kan lita på dem, och de försöker få en att tro det.

Det får man lära sig. Man får sluta vara så jävla godtrogen och naiv helt enkelt.
Så svårt är det inte.


   
SvaraCitera

ceka92:

Killar(inte killkompisar) är såna jävla svikare som inte går att fucking lita på

Skyller du på oss killar för dina egna felval? Du är patetisk.

Väljer man den sortens killar får man precis vad man förtjänar. Ge en annan sorts kille chansen än de du brukar ge chansen någon gång så ser du skillnaden.


   
SvaraCitera

Alltså jag är väl typ likadan, lika bra att inte inleda några relationer då, inte mer än man känner att man klarar av.
Lär känna personen innan du ingår i en relation, vilken typ av relation det än är. har lärt mig att jag hellre lider av att ha en mindre seriös relation och ändå kunna umgås med personen eller att avlida återigen för att personen egentligen är ett riktigt svin.


   
SvaraCitera

Hellboy:

Skyller du på oss killar för dina egna felval? Du är patetisk.

Väljer man den sortens killar får man precis vad man förtjänar.

jag väljer ingen speciell "sort", jag gillar snälla, schyssta killar. Dom är alla helt olika varandra till personligheten.
Det är inte "en viss sort"s killar som ljuger för att få sex. Man kan faktist aldrig veta. Och ja, jag vill ha bevis för att det finns fler än typ 5 killar som inte håller på med att ljuga eller luras eller bedra och om du frågar mååånga andra tjejer kommer de säga desamma.
Du verkar ju förresten vara en sån kille eftersom du försvarar alla killlar bara för att de är din egen sort[confused], svagt.


   
SvaraCitera

ceka92:

jag gillar snälla, schyssta killar.

Det märks inte, för det är inte såna du varit med uppenbarligen.

ceka92:

Det är inte "en viss sort"s killar som ljuger för att få sex.

Jo, jag vet ingen som skulle göra det.

ceka92:

Och ja, jag vill ha bevis för att det finns fler än typ 5 killar som inte håller på med att ljuga eller luras eller bedra och om du frågar mååånga andra tjejer kommer de säga desamma.

Jag kan ge dig namn på 100-tals här och nu. Tror man som dig att det inte finns enorma mängder fler bra killar än 5 så är man ju bara jävligt dum.

ceka92:

Du verkar ju förresten vara en sån kille eftersom du försvarar alla killlar bara för att de är din egen sort, svagt.

Isåfall är du väl en slampa då. Vad då min sort? Du vet inget om mig och ännu mindre om mina sexuella erfarenheter så knip igen din lilla trut. Jag har då aldrig bedragit eller lurat någon tjej, ej heller i sexuellt syfte.
De enda tjejerna jag haft sex med är för övrigt två som ville ha det med mig, helt på deras egna vilja.


   
SvaraCitera

Hellboy:

Isåfall är du väl en slampa då

HAHAHAHAHA


   
SvaraCitera

ceka92:

HAHAHAHAHA

Kul att du förstått hur skrattretande du själv är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hellboy:

Kul att du förstått hur skrattretande du själv är.

Oj, nån som tog åt sig lite för mycket av den här tråden.


   
SvaraCitera

canthurrylove:

Oj, nån som tog åt sig lite för mycket av den här tråden.

Oj! En till liten flicka som väljer fel killar la sig i samtalet *snyft snyft*

Hur kan jag ta åt mig när jag förklarar att det är en viss sorts killar som agerar på sättet som beskrivs i trådstarten? Jag och den allra allra största majoriteten gör inte på det sättet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ITT: bitterfittor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Måste faktiskt hålla med Hellboy i den här diskussionen: Att anta att alla killar kommer att såra en är inte bästa sättet att gå in i ett förhållande. Om man är helsäker på att den andra personen kommer att såra en eller vara otrogen eller ljuga, så kommer det att märkas på hur man behandlar den andra, och som fan att partnern kommer att göra det då - för det blir obehagligt!
Sluta se på killar (eller tjejer för den delen) som en enda stor klump. Vi är alla individer, och om man känner att man inte kan lita på den man vill ha ett förhållande med så är det bara att lägga det på hyllan.
Om du känner att du inte vågar lita på killar så föreslår jag att du skiter i hela den här förhållande-grejen ett tag, precis som flera andra har skrivit tidigare. Umgås med kompisar, flirta lite om du vill det och det känns bra, men gå inte in i något förhållande med någon förrän det känns okej för dig.

ALLTSÅ:
- Sluta se killar som en stor klump av sexgalna idioter och se dem som individer och människor istället (du verkar ha glömt hur man gör)
- Ge dig själv en paus från ett maniskt sökande efter förhållanden - det mår både du och killarna bra av
- Gå inte in i ett förhållande förrän det känns bra och rätt för dig


   
SvaraCitera

Missekatten:

lirta lite om du vill det och det känns bra, men gå inte in i något förhållande med någon förrän det känns okej för dig.

Varför flirta isåfall? Ge killen falska förhoppningar känns bara elakt! [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bacarah:

Varför flirta isåfall? Ge killen falska förhoppningar känns bara elakt!

Förlåt, jag formulerade det fel.
Självklart ska man inte flirta med folk om man inte vill att det ska leda till något, men om detta något är ett förhållande eller inte är ju inte spikat eller självklart.


   
SvaraCitera

Missekatten:

Självklart ska man inte flirta med folk om man inte vill att det ska leda till något, men om detta något är ett förhållande eller inte är ju inte spikat eller självklart.

Vad skulle det annars vara menar du? One night stand?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bacarah:

Vad skulle det annars vara menar du? One night stand?

Måste en flirt nödvändigtvis leda till sex och/eller en fast relation?
Men längre än så här tänker jag inte svara dig eftersom det är en egen diskussion och inte hör hemma i den här tråden. Jag lämnade ett tips till den som började tråden, och om du har fler invändningar mot det svaret kan du skicka dem enkom till mig, istället för att göra det här i tråden.


   
SvaraCitera