Aviseringar
Rensa alla

Rädd för att börja gymnasiet pågrund av festerna


Ämnesstartare

Hejsan! Jag är ny här, men orkar inte rabbla upp massa onödiga saker.
Hur som helst, jag är snart klar med min första termin i nian och har redan nästan valt ut ett gymnasium. Jag tror att jag kommer börja där helt själv bland alla mina vänner, så det är nog därför jag har lite smått panik.

Jag funderar på Europaskolan, men grejen är, jag är inte en festmänniska. Visst har man gått på träffar etc, men jag hatar sprit då det smakar äckligt, och jag gillar inte riktigt att festa, inte riktigt min grej.

Jag vill inte vara med på nollningen, verkar helt förnedrande, och jag vill inte gå på insparken heller. Jag vet inte hur mina blivande klasskamrater kommer ta det. De flesta är väl festprissar etc. Jag har ångest och orkar inte med sådant. Funderar till och med att börja på en annan skola med en vän bara för den anledningen. Dock verkar Europaskolan verka jättebra.

Ni som har gått där/går på gymnasiet. Hur var det för er? Blev de som inte festade annorlunda behandlade? Etc etc.


   
Citera
blum
 blum

Man har väl inte ens nollning på gymnasiet? :s och vad är skillnaden mellan nollning och inspark?

Du behöver inte vara nervös, alla börjar inte supa hejdlöst bara för att man börjar på gymnasiet. Enda gången jag söp med några från min klass var på studenten.. Du kommer hitta likasinnade, och om du inte gör det kan du fortsätta hänga med dina gamla vänner istället.


   
SvaraCitera

Gymnasiet är askul. Vi spelade såpfotboll på insparket och klädde ut oss till hemlösa medan vi gick på stan i timmar. Och vi lanar typ varannan månad.

Jag gick aldrig på fester i lågstadiet. Jag var mer intresserad av att sitta framför datorn. Nu när vi har fester så har vi dem på skolan. Ganska kul när man spelar Guitar Hero och ser på skräckfilmer och lanar hela natten lång.


   
SvaraCitera

Vilken dum ursäkt.
Ingen kan tvinga dig att gå på fest, vad är det för dumheter. Du kanske inte ens blir bjuden. [crazy]


   
SvaraCitera

Vart ligger skolan? Stockholm?


   
SvaraCitera

Tycker annars som dom:

isola:

Ingen kan tvinga dig att gå på fest, vad är det för dumheter.

blum:

Du behöver inte vara nervös, alla börjar inte supa hejdlöst bara för att man börjar på gymnasiet.

Fisher621:

Gymnasiet är askul.

Du behöver ej oroa dig med andra ord [smile]


   
SvaraCitera

Inspark har man inte, nollning är ju i princip olagligt numera och att supa behöver du ju inte oroa dig för, bara stå på dig och säga nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Strängnäs. Jag har ju sett Europaskolans nollning. Dessutom har jag läst vissa bloggar om den. Verkar helt jävla sjuk. Ägg&öl kastning. Etc etc.


   
SvaraCitera

Du måste ju lära dig att säga nej för bövelen.


   
SvaraCitera

var inte med bara
lovar att fler kommer skippa


   
SvaraCitera

Gå dit och plugga och sen går du hem.
Klaaaaaaaaaaaart.


   
SvaraCitera

niven:

älskar din avatar!!![love]


   
SvaraCitera

det är inte ovanligt att stå över insparken. minns inte ens att min klass hade nån. Du behöver inte gå. låt inte festrädsla skrämma dig ifrån att välja en utbildning du gärna vill gå! 🙂


   
SvaraCitera

Jellys:

Jag funderar på Europaskolan, men grejen är, jag är inte en festmänniska. Visst har man gått på träffar etc, men jag hatar sprit då det smakar äckligt, och jag gillar inte riktigt att festa, inte riktigt min grej.

fortsätt så [y]


   
SvaraCitera

Min klass har aldrig haft ett problem med att jag aldrig är ute och festar, när jag hänger på så drar jag typ klockan 8 ändå för jag tycker inte om fulla människor. De har heller inte ett problem med att jag för det mesta inte hänger med folk utan mest håller det till skolan (jag är rätt asocial när det kommer till kritan, har problem med att tycka om folk) förutom i skolan. Det är chill mannen.

Straight Edge pride.


   
SvaraCitera