Aviseringar
Rensa alla

Rädd för att ta körkort


Ämnesstartare

Eh.. Jo, det är nämligen så att jag är rädd för att ta körkort!!!

Det är inte att jag är rädd för att jag kommer faila det eller så, utan att öht sätta mig i en bil och köra ut på en väg. Jag är rädd för att om något händer så skulle jag få panik o typ släpper ratten och täcka för ögonen. Det är inte lika läskigt att sitta bredvid någon, för då kan jag göra sådär utan att någon skadas (föraren får ordna så vi överlever, lol).

HOW DO I OVERCOME? [cry]


   
Citera

Sätt dig i en bil.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Förarsätet, om det inte framgick.


   
SvaraCitera
Åtta

honolulu:

HOW DO I OVERCOME?

Träna. Det är enda sättet. Ta det lugnt och trappa sakta upp, så att du inte inleder din utbildning med att köra bland trafik.

Sedan lär du dig rätt snabbt att när något går åt helvete så trycker du på koppling+broms, och släpper inte ratten. Det blir liksom en reflex.


   
SvaraCitera

Är samma för mig. Har dock kört lite (kallsvettades och skrek när hastigheten överskred 30km/h).


   
SvaraCitera

vågar inte heller + vill inte. dyrt ju [sad]


   
SvaraCitera

Åtta:

koppling+broms

snarare broms+koppling.[no-no]


   
SvaraCitera

Jag är rädd för kort.


   
SvaraCitera
Åtta

passaro:

snarare broms+koppling.

Du har väl ändå två fötter? En på varje ffs! [no-no]


   
SvaraCitera

Åtta:

Du har väl ändå två fötter? En på varje ffs! [no-no]

Inte ofta man hinner trycka till dem samtidigt, då är det bra att ha tryckt ner bromsen före kopplingen, om man nu skulle hamna i akut situation.[no-no]

Känner att vi inte hjälper hennes rädsla här.


   
SvaraCitera
Åtta

passaro:

då är det bra att ha tryckt ner bromsen före kopplingen, om man nu skulle hamna i akut situation.

Jo, det är klart. Men för mig åtminstone så är reflexen att trycka ned båda fötterna samtidigt; inte att först trycka ned en, och sedan den andra.

passaro:

Känner att vi inte hjälper hennes rädsla här.

Kanske inte, men hon måste ju veta vilken fullkomlig livsfara hon befinner sig i om hon inte har knivskarpa reflexer och perfekt teknik! [wink]


   
SvaraCitera

Åtta:

Jo, det är klart. Men för mig åtminstone så är reflexen att trycka ned båda fötterna samtidigt; inte att först trycka ned en, och sedan den andra.

Menade inte så heller. Oh.[sad]
Tror att vi menar samma sak här, uttrycker oss lika olika bara. Jag har dock mer rätt då jag är äldre. [no-no]


   
SvaraCitera

passaro:

Inte ofta man hinner trycka till dem samtidigt, då är det bra att ha tryckt ner bromsen före kopplingen, om man nu skulle hamna i akut situation.

eliter trycker ner kopplingen först som en elitreflex.
det gör jag. jämt. och här i skogen uppstår det ofta akuta situationer.
seriöst. fattar du hur många 18 åringar med volvos det finns här som kommer på bredsladd mot en när man minst anar det...


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Måste börja övningsköra för lärare snart. Hm.

Men bilkörning är chill, lite synd om er som bor i Stockholm/andra fuckade ställen att köra bil på, bara.


   
SvaraCitera

Kviq:

Men bilkörning är chill, lite synd om er som bor i Stockholm/andra fuckade ställen att köra bil på, bara.

Förstår inte varför folk tycker att det är svårt att köra i tex sthlm, man står ju stilla mest hela tiden och byter fil då och då.


   
SvaraCitera

Övningskör du nu på vintern och får bakhjulssläpp så tryck plattan i mattan! [cool]


   
SvaraCitera