Aviseringar
Rensa alla

Rädd för att ta körkort


Kviq
 Kviq

sockerfritt:

Förstår inte varför folk tycker att det är svårt att köra i tex sthlm, man står ju stilla mest hela tiden och byter fil då och då.

Har aldrig varit där. Säger bara vad andra har har sagt. Och det är snarare att folk är mer benägna att bryta mot regler där för att tex spara tid.


   
SvaraCitera

Är nästan glad att jag inte behöver åka bil med dig [blush]

JÄTTELÄSKIGT att åka med såna personer som är rädda för att köra.

Finns två typer, de som skriker och blir rädda för allt och de som kör pensionärs-style.

Båda typerna är hemska [sad]


   
SvaraCitera

Det finns inget krav på att man måste vara kapabel att framföra ett motorfordon


   
SvaraCitera

honolulu:

HOW DO I OVERCOME? [cry]

Men det är nog bra att träna bort, genom att köra mer. Om du låter det fortsätta kommer du bli en JÄTTEJOBBIG bilist som alla hatar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

en JÄTTEJOBBIG bilist som alla hatar.

..
inte din mamma iaf


   
SvaraCitera

Öva, träna, öva, träna, [y]


   
SvaraCitera

Stora problem somliga har [tard]

Det är ju inget måste att köra bil i vårt samhälle. Men vill du, så do it. Som med vilken rädsla som helst är det bara till att bestämma sig och sedan go for it.


   
SvaraCitera

Kviq:

Och det är snarare att folk är mer benägna att bryta mot regler där för att tex spara tid.

I see..


   
SvaraCitera

bög


   
SvaraCitera

Övningskör med någon trygg person. Första gången ja körde så fick personen ett telefonsamtal och vägrade lyssna på när jag frågade saker, tex livsviktiga saker [cry][cry][cry]


   
SvaraCitera

Vet inte hur det är på alla skolor men där jag tog körkort så hade instruktören en egen broms på sin sida.

Det finns för övrigt ingenting att få panik över, lektionerna går långsamt fram om det så behövs. Ju mer du kör desto mer självförtroende kommer du få


   
SvaraCitera

Det ÄR inte så farligt. Det är klart det är nervigt i början när du lär dig de viktiga grejerna, speciellt när du måste ut i trafiken. Men det är bara ta det lugnt, ta det steg för steg och göra sig bekväm med ett moment i taget.

Efter att du lärt dig grunderna kommer du tycka det är kul att övningsköra!

Börja på en tom parkeringsplats där ingenting kan hända. Massor av tom yta, ingen lutning, bara asfalt att leka runt på. Så kan du få femtiofem kärringstopp utan att det påverkar nån annan, etc.

Det kommer gå bra! [smile]


   
SvaraCitera

Penstrokes:

kärringstopp

Jag vet inte varför, men jag känner mig förolämpad av detta [mad]
Av kärringracket också. Är det kanske min livmoder som känner så??


   
SvaraCitera

isola:

Jag vet inte varför, men jag känner mig förolämpad av detta [mad]
Av kärringracket också. Är det kanske min livmoder som känner så??

Haha, det är ju en rätt dålig term, men jag kunde bara inte komma på nån annan som skulle förklara vad jag menade lika enkelt. [crazy]


   
SvaraCitera

honolulu:

inte din mamma iaf

1. Så vitt jag vet bor inte vi i samma stad [party]
2. Hon var för rädd för att ta körkort och tog det inte. Nu ångrar hon sig vid snart 60 [zzz]

No offence alltså. Det är för ditt eget bästa du inte kan fega.


   
SvaraCitera