Aviseringar
Rensa alla

Rädd för hösten


Ämnesstartare

Lejonhjärta:

Jag är bara taggad inför hösten, sommaren har varit perfekt och jag är väldigt nyfiken inför skolstarten.

Glad för din skull[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Glad för din skull[smile]

[love][cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du tar och sätter dej ner å njuter av dom sista dagarna av sommar å ledighet[cheers]


   
SvaraCitera

Jag tycker om hösten. [smile] Det är skönt med den kyliga luften, de mörka nätterna och de färggranna träden. Dessutom sätter jag igång med teatern på hösten.

Tyvärr påminner den om skolstarten.. Jag saknar skolan. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är ju helt underbart ju. Det man längtar till efter påsk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sommaren går så läskigt snabbt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

usch samma sak här.. i typ juli så är man nästan lite peppad inför höstkläder och skola och allt för man har inte varit i skolan på länge och man tror att mörkret bara ska vara mysigt..

men en dag startar så mkt bättre om solen skiner när du går till och från skolan, och det inte är kolmörkt den dagen man går till skolan för att ha värsta feta provet... och om man går hem vid 4tiden och det är helt grått o svart och säkert regn också, så känner man ju verkligen inte för att göra ett skit.

om man inte håller med är man ju typ... konstig? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hallonochblåbär:

och om man går hem vid 4tiden och det är helt grått o svart och säkert regn också, så känner man ju verkligen inte för att göra ett skit.

Det är typ det värsta som finns. Att gå hemifrån när det är mörkt och komma hem när det är mörkt [cry]


   
SvaraCitera

Satan vad skönt med höst och vinter! Trött på att behöva svättas i den här jäkla värmen nu.. 25 grader i lägenheten hela tiden. Mysigt med mörkret som kommer <33


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lejonhjärta:

Det kan till och med vara mysigt när höst löven faller från träden.

asså jag läser jämt med Jonatans röst o dehär gick extra bra ihop, det var ingen komplimang


   
SvaraCitera

Jag känner lite likadant. Eller nej, jävligt mycket. Men jag försöker tänka att det är lika för alla och det går ju ändå inte att styra vädret så egentligen borde man sluta klaga och försöka se det "fina" med hösten istället. Fina färger, frisk luft, fina höstfärgade löv, mysiga kläder, filmkvällar och caféer, tända ljus, te osvosv... Liiite finns det ju ändå.

Kärleksproblem lider nästan varenda människa av (Känns det som iallafall) och andra problem också för den delen. Men man får göra så gott man kan och fortsätta att kämpa och inte låta en årstid göra det svårare än vad det redan är...

Jag brukar börja med min nedräkning till sommaren kring jul, då blir jag lite pepp haha. Dessutom säljs vissa festivalbiljetter i samma veva vilket är n-n-n-nice!

Ta hand om dig och glöm inte att du inte är ensam om det du känner!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trodde nästan att det var jag som skrivit tråden men det var visst någon annan. ;P

Har tyvärr inget bra svar på vad man ska göra så jag är inte till mycket hjälp. Men att försöka ha något att se fram emot hela tiden är väl ett sätt att orka ta sig igenom den ganska trista vardagen. Behöver inte vara några märkvärdiga saker utan mer något man vet är trevligt. Åka bort ett par dagar någon helg eller så.

Ser man bara framåt hela tiden så kan det flyta på rätt så bra och man stöter på roliga stunder även i vardagen. För allt är ju inte helt värdelöst på hösten även om det lätt känns så efter en skön sommar. Sen blir det ju naturligtvis inte lättare utav att man har andra saker som tynger men det är bara kämpa på och se framåt. För visst blir hösten aldrig riktigt så hemskt som man föreställt sig innan? Så brukar jag summera den till slut i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nate:

att försöka ha något att se fram emot hela tiden

Det är faktiskt en jättebra grej. Ska tänka på det. [smile]


   
SvaraCitera