Aviseringar
Rensa alla

Rädd för hundar


Ämnesstartare

Hej
Är asrädd för hundar, verkligen asrädd och nu är de så att min bror har skaffat en hund, den är valp nudå
men jag är så rädd för dne, et inte hur jag ska ta kontakt med den? jag är verkligen skiträdd, vågar inte röra den , vågar inte va i samma rum


   
Citera
Ämnesstartare

Oj glömde att fråga , vad kan ajg göra så jag får kontakt med den och min hundrädsla går bort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför har din bror skaffat hund om du är rädd för hundar[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

roobbiinn:

min bror har skaffat en hund

roobbiinn:

Är asrädd för hundar

skön brorsa


   
SvaraCitera
Jeay_L

Bor din bror hemma?

Annars så leta upp någon som har en riktigt lugn och väluppfostrad familjehund och gå från att kanske träffa på hunden utomhus eller nått till att befinna dig i samma rum till att gå närmare och närmare...

En valp är ju busig och dom har en förmåga att börja gnaga på lite allt möjligt, fingrar, fötter, o.s.v så börja med att träffa äldre väluppfostrade hundar!

Vet dock inte hur jag ska hjälpa dig, är själv uppvuxen med hundar och har aldrig varit rädd för dom [cute] Däremot är jag livrädd för fåglar [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

han älskar hundar och han vill inte att jag är rädd för dom längre, den är valp
har den här men vågar inte gå till den hahaha


   
SvaraCitera

Vad är det för hundras? En del raser är mycket lugnare än andra.
Men hundar brukar känna om man är nervös eller inte i dens sällskap.
Jag skulle råda dig till att göra som Jeay_L säger, eller att din brorsa håller den i famnen och sitter bredvid dig så du ser att den inte gör något. Så kan du försöka klappa den lite när den sover.

Men jag veeet inte! [cry]


   
SvaraCitera

Jo dom är lite farlig [no-no]

BUUUUUUUUUUUUUU!:
Image


   
SvaraCitera

jaag_91_:

Jo dom är lite farlig [no-no]

BUUUUUUUUUUUUUU!:

Hahaha! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hundar är inte farliga, utom de som har blivit uppfostrade helt fel. Jag har en schäfer, världens snällaste hund.

roobbiinn:

Oj glömde att fråga , vad kan ajg göra så jag får kontakt med den och min hundrädsla går bort

Provat med att klappa den? Jag känner en person som var lite smårädd för min hund, det var något år sedan men inte nu längre.


   
SvaraCitera

Ta det steg för steg. Börja med att befinna dig i samma rum som hunden tillsammans med din bror. Är du väldigt rädd kan du sitta på en hög möbel (stol, säng) så att hunden definitivt inte kan nå dig. När du känner dig relativt trygg med detta, sätt dig på golvet tillsammans med hunden och din bror (låt honom gärna hålla valpen kopplad till att börja med). Därefter är det bara att fortsätta att släppa på "säkerhetsåtgärderna" tills du till slut kan umgås med den på egen hand.

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera

Hundar kan vara väldigt farliga djur. Man har nog all rätt att vara rädd och försiktig, tycker jag.

RawBlue:

Hundar är inte farliga,

Hundar kan vara väldigt farliga för människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vart också rädd för hundar förut, men det gick över när vi köpte hund. Jag var lite rädd för den i början, men som sagt så gick det över. Du kommer nog inte vara rädd för den när du lär känna den och vant dig vid den. Någon kan ju hålla den i famnen så kan du klappa sen och sen håller du den i famnen och så vidare. Lycka till med hundrädslan [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

roobbiinn:

vad kan ajg göra så jag får kontakt med den och min hundrädsla går bort

Jag tror definitivt att det är bättre att börja umgås med en hund som är vuxen och har lugnat ner sig mer. Dels för att den är säkrare i sig själv som individ samt att valpar har en tendens att vilja tugga på allting, inklusive händer. (Det gör ju inte ont, men jag kan tänka mig att en hundrädd person finner det väldigt obehagligt)

Man kan säkert gå och träffa en terapeut (om problemet är verkligt) och få råd och vänja sig successivt.


   
SvaraCitera