Aviseringar
Rensa alla

Rädd för kärlek?


Ämnesstartare

Tja, jag är 14 bast och har aldrig haft ett "seriöst" förhållande. Polarna pratar om hur tjejerna de hänger med och "vad de gör" Rodnar, själv hänger jag mest på kanten.
Att ha en tjej skulle ju inte vara helt fel, alls. Jag har personligen inte varit intresserad i någon särskilt mycket, men när det väl funnits någon form av connection har jag väl stoppat mig själv där. När det väl kommer till kritan så backar jag ut, känns det som. Fel person, kanske?
Och ja jag vet:

1. 14 är tidigt för att ha ett "seriöst" förhållande, men något är det väl när man knappt finner attraktion till någon på ett "seriöst" sätt?
2. Jag är inte asexuell, inte heller homo.
3. Jag har troligtvis inte "hittat rätt person" än.

Men! Om ni också varit osäkra om vad ni velat göra med förhållanden i denna åldern så skriv här och hjälp en fellow spearmint-planta 


   
Citera
Ämnesstartare

(Kommer ångra denna tråden imorgon, men det får vara så)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta bry dig, ta det som de kommer. Du är 14 och har ett helt jävla liv kvar.
Jag har stressat och mått dåligt över sånt här hela livet och det har i princip förstört mig. Varje gång jag haft kontakt med en tjej så har det aldrig kännts 100% bra, jag har aldrig riktigt vetat hur dom kännt för mig och vad jag betydde för dom...
tills nu för några dagar sen när jag träffade någon som jag nog aldrig kännt mig bättre och mer "hel" med. 

Om det känns minsta lilla fel i magen eller hjärtat är det inte rätt person, gå då vidare så fort du kan.
De kommer, ha tålamod bara. Så funkar det med allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bananlåda:
Sluta bry dig, ta det som de kommer. Du är 14 och har ett helt jävla liv kvar.
Jag har stressat och mått dåligt över sånt här hela livet och det har i princip förstört mig. Varje gång jag haft kontakt med en tjej så har det aldrig kännts 100% bra, jag har aldrig riktigt vetat hur dom kännt för mig och vad jag betydde för dom...
tills nu för några dagar sen när jag träffade någon som jag nog aldrig kännt mig bättre och mer "hel" med. 

Om det känns minsta lilla fel i magen eller hjärtat är det inte rätt person, gå då vidare så fort du kan.
De kommer, ha tålamod bara. Så funkar det med allt.

Aa men fan ungefär som jag tänkt då, tack!
Har polare och andra saker som går före, oroa dig inte Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stressa inte din tid kommer.  Försök vara så social som möjligt och var ute på aktiviteter osv så löser det sig. Se det såhär ja du kanske får vänta lite längre men då slipper ju du gå igenom en massa drama och förhållanden som tar slut osv istället kommer du kanske hitta den rätta direkt fast senare.  Lycka till


   
SvaraCitera

Du är för ung för ett seriöst förhållande


   
SvaraCitera

Va inte rädd. Om du blir kär, så kommer det bli uppenbart. Men va beredd att de kanske inte känner samma för dig. 

Våga, så går det bra. Om det sedan inte funkar, så gör det inget. Den kärlek du kommer känna för personer i ditt liv, kommer inte vara samma känsla varje gång. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

widediaper:
Du är för ung för ett seriöst förhållande

Bra, fortsätter leka med Pokemon-korten istället Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spearmint:

Aa men fan ungefär som jag tänkt då, tack!
Har polare och andra saker som går före, oroa dig inte Blink

🙂


   
SvaraCitera
Cobrak

en relation behöver tid och den ideala miljön av respekt, hälsosamma gränser och tålamod för att blomstra till verklig kärlek

säger inte att det är fel att leta, men låt det komma naturligt


   
SvaraCitera