Aviseringar
Rensa alla

Rädd för kulturkrock.


Ämnesstartare

Det är en tjej som jag är rätt mycket intresserad av och som jag känt ett antal månader och trivs väldigt bra med, jag tror att det finns potential i att gå vidare med det här, men ett stort MEN är att hon är muslim och jag är jude, det förstår alla att det är en ''blandning'' som inte går så bra ihop alls, vi två funkar väldigt bra med varandra dock och ingen av oss är egentligen särskilt praktiserande med våra religioner, men jag är orolig över hennes familj, jag vet inte hur ''extrema'' eller ''liberala'' de är, dessutom är jag lite osäker på hur familjemiddagarna skulle se ut med min judiska familj och hennes muslimska familj....

Hur tycker ni jag ska göra? Ska jag våga gå in i ett sådant här förhållande fast det strider mot ''logiken''?


   
Citera
Hando

xD


   
SvaraCitera

Fråga henne då, du är ni antisemiter btw? [zzz]


   
SvaraCitera

Geller:

det förstår alla att det är en ''blandning'' som inte går så bra ihop alls,

varför skulle den gå sämre ihop än några andra religioner?[confused]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

varför skulle den gå sämre ihop än några andra religioner?[confused]

Image


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

varför skulle den gå sämre ihop än några andra religioner?[confused]

http://sv.wikipedia.org/wiki/Israel-Palestina-konflikten [cute]


   
SvaraCitera

love conquers all


   
SvaraCitera

Penstrokes:

w

dazed_and_confused:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Israel-Palestina-konflikten <[cute]

känner att jag är trög idag, men iaf, inga av de muslimer jag känner bryr sig ett skit om israel-palestinakonflikten, har aldrig hört dem säga ett enda ont ord om judar, så det är ju knappast så att alla muslimer och judar hatar varandra bara för det där.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

känner att jag är trög idag, men iaf, inga av de muslimer jag känner bryr sig ett skit om israel-palestinakonflikten, har aldrig hört dem säga ett enda ont ord om judar, så det är ju knappast så att alla muslimer och judar hatar varandra bara för det där.

Nej det tror inte jag heller, oddsen är tämligen höga.


   
SvaraCitera

Geller:

Hur tycker ni jag ska göra? Ska jag våga gå in i ett sådant här förhållande fast det strider mot ''logiken''?

Beror på hur hårda dem är, Antingen får ni fly från dem och be om att byta namn,
Eller så hoppas du på att dem har blivit svenska..

bor dem i sverige ska dem inte bry sig om det,
Som svensk så har ni rätten att vara ihopp utan att få hot av familjerna?

Så varför itne försöka om ni känner att det kan bli något?
Polisen kan alltid hjälpa om det blir problem


   
SvaraCitera

Dont do it man! Någon i din familj kanske bygger en mur runt henne och fosfor-bombar henne osv [no-no]


   
SvaraCitera

McLuver:

Dont do it man! Någon i din familj kanske bygger en mur runt henne och fosfor-bombar henne osv [no-no]

[love]


   
SvaraCitera

Men det är ju inte som om ni typ gifter er... Ta det som det kommer, liksom, det är nog ingen fara. Om hon är liberal så är det nog ganska stor chans att hennes familj också är det/har accepterat att hon är det, så det borde inte bli så farligt...

Väldigt relevant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Dont do it man! Någon i din familj kanske bygger en mur runt henne och fosfor-bombar henne osv

Alltså du, jag känner mig kränkt av det där som jude.

Om hennes familj är extrem så finns det ingen möjlighet för mig att kunna bli ihop med henne, jag får försöka se efter hur mina möjligheter är, hur accepterande hennes familj är.


   
SvaraCitera

Geller:

hur accepterande hennes familj är.

Du kan inte göra mer en att vänta och se? liksom no pain no gain


   
SvaraCitera