Aviseringar
Rensa alla

Rädd för män


låter rätt sunt det där tycker jag


   
SvaraCitera

OF 5:

låter rätt sunt det där tycker jag

haha, ja det ligger nåt i den här kommentaren!


   
SvaraCitera

Floppsen:

Du vill bara ha mig för dig själv

[blush]


   
SvaraCitera

Complicated:

[blush]

[love]


   
SvaraCitera

kognitiv beteendeterapi


   
SvaraCitera

bunnyboy:

kognitiv beteendeterapi


   
SvaraCitera

Kouku:

att jag har någon fobi för män.

Jag också, män är äckliga. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The May Queen:

på vilket sätt blir du rädd?

Jag får ångest, jag mår dåligt och jag vill inte vara där. Det är lite svårt att beskriva känslan men det bara känns väldigt, väldigt jobbigt. Det känns olustigt i hela kroppen och jag vill bort, jag får den känslan annars också men den kommer ofta runt killar, i min egen ålder mest.

T.ex när jag sitter i klassrummet eller är ute och shoppar kan jag också få det, jag vill typ försvinna men sen känns det inte som någon mening med att försvinna. Typ "ingen mening med livet", men det låter så kliché.

Så svårt att förklara verkligen, haha.

bunnyboy:

kognitiv beteendeterapi

Hur får man det då, hur tar man sig tillväga?


   
SvaraCitera

Kouku:

Hur får man det då, hur tar man sig tillväga?

kolla först var de erbjuder kbt. här har de kbt:are på unga vuxna i alla fall, men vet ej om det är så överallt. ring och fråga. 🙂 sen är det bara att ringa och berätta att du vill ha hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bunnyboy:

kolla först var de erbjuder kbt. här har de kbt:are på unga vuxna i alla fall, men vet ej om det är så överallt. ring och fråga. 🙂 sen är det bara att ringa och berätta att du vill ha hjälp.

Fast det känns som om jag ska prata med en psykolog hur länge som helst och förvärra problemet och göra det till en "verklighet" så min vardag blir ännu mer ett helvete och det går inte just nu. Man kan ju inte bara få terapi utan en analysering av mitt problem.


   
SvaraCitera

Kouku:

Fast det känns som om jag ska prata med en psykolog hur länge som helst och förvärra problemet och göra det till en "verklighet" så min vardag blir ännu mer ett helvete och det går inte just nu. Man kan ju inte bara få terapi utan en analysering av mitt problem.

fast det låter onekligen som någon form av fobi, och fobier behandlas bäst med kbt. ge det ett försök. en vän till mig blev av med sin fobi på en timme med kbt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bunnyboy:

fast det låter onekligen som någon form av fobi, och fobier behandlas bäst med kbt. ge det ett försök. en vän till mig blev av med sin fobi på en timme med kbt.

Men jag är under 18 så det är omöjligt att få tag i läkare utan att mina föräldrar ska lägga sig i. [sad]


   
SvaraCitera

Kouku:

Men jag är under 18 så det är omöjligt att få tag i läkare utan att mina föräldrar ska lägga sig i. [sad]

jag skulle fråga skolkuratorn hur man bör gå tillväga


   
SvaraCitera

Med tanke på vad vi män gillar att göra med unga flickor som dig, så borde du vara ganska så rädd, ja[cute]


   
SvaraCitera

Ha! Jag kan inte ens prata med en tjej. Jag har inget att erbjuda så varför skulle jag?


   
SvaraCitera