Aviseringar
Rensa alla

rädd för tandställning


Ämnesstartare

Hej, var hos tandläkaren idag å dom gav mig en chans att få tandställning. Har en vecka på mig att bestämma, kommer behöva dra ut två visdomständer. Är så rädd för det, det kommer aldrig gå när jag är så rädd. Men detta är min ända chans, har en tand som står rakt ut. Oavsett om mina tänder kommer bli raka så kommer det ändå inte se bra ut när jag har pyttesmå tänder, är så otroligt rädd för dra ut tänder. Är rädd för sprutorna, utdragningen, smärtan efteråt å spänningen med tandställningen. Dom sa att jag kan få problem med käken om jag inte gör detta, men har redan fått det å haft det i över ett år. Har dock inga problem med käkproblemet, känns så dumt att behöva kasta denna chansen. Det är mest tanden som står rakt ut jag vill få bort, resten skiter jag ärligt i för ler aldrig med tänderna ändå å känns meningslöst å lida med all denna skit i 2år å sedan ändå se förjävlig ut när man ler. Hade varit en annan grej om man hade haft stora fina tänder, då hade det kunnat bli ett fint leende. Men har ju skitsmå tänder, är 17 år men ser ut som 10. Hur tycker ni att jag ska göra? Det har inte hänt någon förändring med mina tänder på ett år, detta är så jobbigt. Mår illa när jag tänker på att dra ut tänder, berätta om när ni drog ut tänder eller skaffade tandställning. 


   
Citera

Jag drog ut 2 tänder när jag skaffade min tandställning blev sövt för att jag var akuträdd för att få ont men kände inget 


   
SvaraCitera

Skåneärbäst:
Jag drog ut 2 tänder när jag skaffade min tandställning blev sövt för att jag var akuträdd för att få ont men kände inget 

Klart du inte kände något om du blev sövdMycket glad


   
SvaraCitera

Avregistrerad:

Klart du inte kände något om du blev sövdMycket glad

Det har du rätt i 🙂 väntade på efter smärta men fick inget


   
SvaraCitera

Hej, jag står inför samma beslut som dig, mina tänder är rätt så sneda och jag kan också få tandställningen om jag vill. Jag vill verkligen fixa mina tänder, har inte alls bra självförtroende över mina tänder och skulle göra vad som hellst för att ha raka och fina tänder. Problemet är bara att jag är 17 år, fyller 18 i maj. Tiden för att sätta in tandställningen är inte förens efter sommaren. Då är jag 18 och ett halvt år och jag vill verkligen inte ha tandställning på studentbalen och studenten...!! Kommer också behöva dra ut tänder, men jag måste isåfall dra ut fyra tänder... är såå rädd för det, vet inte om jag vågar. Men jag tror ändå att jag kommer att välja att ha tandställning, vill verkligen fixa tänderna så att mitt självförtroende kan kännas på topp när jag ler. Jag tycker också att du borde göra det, du är säkert inte lika ful i tandställning dom du tror. Dessutom kan du undvika framtida kostnader som du ångrar dig, att ha tandställning som vuxen kan kosta 30 000kr. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Majsen123:
Hej, jag står inför samma beslut som dig, mina tänder är rätt så sneda och jag kan också få tandställningen om jag vill. Jag vill verkligen fixa mina tänder, har inte alls bra självförtroende över mina tänder och skulle göra vad som hellst för att ha raka och fina tänder. Problemet är bara att jag är 17 år, fyller 18 i maj. Tiden för att sätta in tandställningen är inte förens efter sommaren. Då är jag 18 och ett halvt år och jag vill verkligen inte ha tandställning på studentbalen och studenten...!! Kommer också behöva dra ut tänder, men jag måste isåfall dra ut fyra tänder... är såå rädd för det, vet inte om jag vågar. Men jag tror ändå att jag kommer att välja att ha tandställning, vill verkligen fixa tänderna så att mitt självförtroende kan kännas på topp när jag ler. Jag tycker också att du borde göra det, du är säkert inte lika ful i tandställning dom du tror. Dessutom kan du undvika framtida kostnader som du ångrar dig, att ha tandställning som vuxen kan kosta 30 000kr. 

Är verkligen jätterädd, men tänker göra detta. Så värt det! Du vågar oxå!


   
SvaraCitera

Jag har haft lite snea tänder när jag va liten och ha fixat det i 6. Det är bäst ifall du fixar det nu sedan då är allt lättare och rätt tid för tandställning. Sprutorna å sånt måste du ba ta en gång typ men jag vet ej hur ni gör det i sverige men som jag har haft det bruka man äben få skrattgas föfe sprutorna vid större operationer som tar längre än ba att dra en banlig liten tand. Detta gör endå allt kul och chill. Angånde utseendet med tandställning så tycker jag iaf (och säkert massvis med andra killar) att det är extremt söt och rätt så snyggt endå. Ideélt vill man jue endå ha partner som ej bryr sig om dit utseende, men jag tror nog att det blir vid den delen å!


   
SvaraCitera