Aviseringar
Rensa alla

Rädd som fan


Ämnesstartare

Jag har läst på wikipedia och sjukvårdsrådgivningen till syntomer för Hiv.

Att man kan få:

Ont i halsen (jag hade det bara en dag)
Ont vid dom där kötlarna lite ovanför och brevid penisen (har jag bara lite lite ont, kan känna att det spänner till nån gång bara)
Ont i huvet (har jag inte haft och har inte)
Sår på snoppen (har jag haft, hade det bara några dagar sen läkte det men har lite rött kvar på penisen)
Sår i munhålan (har jag inte och jag har inte haft).

Efter jag läste det här så blev jag mer orolig efter som jag har ont i kroppen på vissa ställen och att jag är trött och lite seg i benen på dagarna också är jag ju bara allmänt trött och seg (inte så mycket) (men det kan ju bero på en förkylning) torr i munnen är jag också

Jag kissar också ofta men min bror säger att det är för jag är orolig för någonting. Vi har haft sex ca 20 gånger, hon har bara haft sex med mig och ingen annan, och jag har bara haft sex med henne och ingen annan. hennes föräldrar har itne haft hiv eller något likanande, inte hon heller.

Behöver jag vara orolig?


   
Citera
Ämnesstartare

GabrielC:

men min bror säger att det är för jag är orolig för någonting. Vi har haft sex ca 20 gånger

Har du legat med din bror?, åhfan!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Har du legat med din bror?, åhfan!

Menar så klart min flickvän


   
SvaraCitera

Gå och testa dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GabrielC:

Behöver jag vara orolig?

Troligtvis inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Testa dig förihelvete.
det är inte svårt, ett blodprov bara.
jag var jättenojig jag med men det var negativt så[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

Testa dig förihelvete.
det är inte svårt, ett blodprov bara.
jag var jättenojig jag med men det var negativt så[smile]

Men hur går det till? Ringer man och preciserar vilka sjukdomar man vill testa sig för?

Hur länge väntade du efter att du trodde att du hade blivit smittad och tog testet? Har för mig att man måste vänta 12 veckor för att vara säker 😐 Måste man inte även uppge vilka man kan ha blivit smittad av eller smittat? Eller det gäller bara först om man fått ett positivt svar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FakkFakkFakk:

Men hur går det till? Ringer man och preciserar vilka sjukdomar man vill testa sig för?

Jag mejlade UM och skrev "jag vill testa mig för alla sjukdomar som inte ger symptom" jag fick en tid och väl där sa de "du skulle alltså testa dig för... klamydia" ".. och hiv"
det är blodprov och kissprov[y]

och nej, du behöver inte säga ner såvida det inte är positivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

jag vill testa mig för alla sjukdomar som inte ger symptom" jag fick en tid och väl där sa de "du skulle alltså testa dig för... klamydia" ".. och hiv"
det är blodprov och kissprov[y]

Okej.. funderar på att ta ett för Hepatit B också. Det är ju också blodprov. Jag får nog ringa dock.. de har ingen mail 🙁 Hur lång tid tog det innan du fick svar? Hur fick du svaret? Återbesök eller telefon? Måste nog vänta 12 veckor dock [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FakkFakkFakk:

Okej.. funderar på att ta ett för Hepatit B också. Det är ju också blodprov. Jag får nog ringa dock.. de har ingen mail 🙁 Hur lång tid tog det innan du fick svar? Hur fick du svaret? Återbesök eller telefon? Måste nog vänta 12 veckor dock [sad]

om det var något skulle de ringa inom 2veckor, men de ringde inte[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

är din bror en kvinna?

GabrielC:

Menar så klart min flickvän

[tired]


   
SvaraCitera

Förmodligen lite sent svar, men nej. Så länge du inte legat med en sputnarkoman, prostituerad eller invandrare så kan du vara relativt lugn. Om jag säger så här, det finns ca 3-4 000 hiv-smittade i Sverige, runt 2-300 av dessa har smittats genom heterosexuellt samlag. 2005 var 70% av alla HIV-fall invandrar-relaterade. Jag tog själv ett test nyligen och ringde labbet för att prata lite, de sa att de hade ca 1 positivt svar per år, och det är från någon som varit i riskzonen (prostituerade osv). Men ta testet om du inte gjort det, för jag antar att inget annat kommer lugna dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera