Aviseringar
Rensa alla

Rädd!


rulltorta :

Blev det bättre av sig själv?

Det skulle man väl kunna säga. Ju oftare man bemöter sina rädslor och lär sig att hantera dem, desto lättare blir det i efterhand =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

får ångestsymptom typ, orolig mage, panik ibland kanske. 

minns ej sist jag var rädd thoo

tror d var i samband med att jag åt den där habaneron. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kall il genom kroppen etc. Men panikångest är ju en helt annan grej, och värre. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när jag var liten så var ibland min första reflex att ta tag i mina skinkor när jag blev skrämd och nu äre brösten. jag är så weird. 


   
SvaraCitera

Min puls ökar något enormt,  kallsvettas  o skakar. Men jag har bara blitt rädd för väldigt grova händelser (enligt mig) annars om någon bara skriker åt (vuxen) så börjar jag bara skaka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är alltid rädd 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag blir aldrig rädd CoolCool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Minns inte om jag vart rädd, det har man lá vart när man var liten, typ rädd för gastar under sängen och så Galen Men inte rädd på det "äkta" viset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

psychoex: räknas panikångest som rädsla?

Om du anser det, visst

019linnea:

Det skulle man väl kunna säga. Ju oftare man bemöter sina rädslor och lär sig att hantera dem, desto lättare blir det i efterhand =)

Ja, mycket sanning i det. Härligt att det blev bättre för dig Glad

lisa20088:
Min puls ökar något enormt,  kallsvettas  o skakar. Men jag har bara blitt rädd för väldigt grova händelser (enligt mig) annars om någon bara skriker åt (vuxen) så börjar jag bara skaka.

Skriker vuxna ofta?? Förvånad

isola: när jag var liten så var ibland min första reflex att ta tag i mina skinkor när jag blev skrämd och nu äre brösten. jag är så weird.

HAHA! (förlåt Ledsen)

Attitydinkontinent:
jag blir aldrig rädd CoolCool

Lär oss rädda att bli som dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kall il genom kroppen och blir stel 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror jag bara blivit rädd när jag är bäng, iaf så länge jag kan minnas. brukar mest bli oerhört fokuserad på eventuella ljud/andra företeelser som signalerar någon typ av fara (typ aina eller om man ska smyga in helt stukad när folk fortf är vakna) kroppen stängs typ av emotionellt då och jag hajjar till av minsta grej.

nervös är jag ibland och det är väl början på rädsla? nervositet - rädsla - panik 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när jag blir rädd tänker jag på ett avlångt fluffigt djur 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börjar hicka, eller ja, det låter som hicka fast det är inte hicka. Verkligen sämst reflex någonsin, hur ska jag kunna gömma mig för ev. gärningsperson med ett sådant läte?

Har dock bara hänt 2 gånger tror jag och då har jag varit helt övertygad om att jag skall dö.


   
SvaraCitera

rulltorta : Skriker vuxna ofta??

Min pappa skriker ofta på mig :/ Bråkar nästan varje dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smörgåsbordet:
när jag blir rädd tänker jag på ett avlångt fluffigt djur 

Vilket? 🙂

Geigerzähler:
Börjar hicka, eller ja, det låter som hicka fast det är inte hicka. Verkligen sämst reflex någonsin, hur ska jag kunna gömma mig för ev. gärningsperson med ett sådant läte?

Har dock bara hänt 2 gånger tror jag och då har jag varit helt övertygad om att jag skall dö.

Det låter fruktansvärt du! 🙁

lisa20088:

Min pappa skriker ofta på mig :/ Bråkar nästan varje dag.

Fy! Föräldrar ska inte skrika på sina barn 🙁 Går det inte att prata?


   
SvaraCitera