Aviseringar
Rensa alla

Räknas det här som att rymma hemifrån?


Ämnesstartare

Om man smyger ut och sticker mitt i natten och lämnar en lapp på sitt rum där man skriver bla (leta inte efter mig, jag återvänder senare)
Men om man egentligen inte har avsikt att komma tillbaka utan håller sig undan tills polisen har hittat en
Räknas det då som att man rymt hemifrån "på riktigt"?
Eller blir det inte en riktig rymning om man lämnar spår efter sig?


   
Citera

tänk såhär:

om man rider en häst och lämnar en lapp där man skriver något, räknas det då som att man ridit en häst på riktigt eller räknas det bara om man inte lämnat spår efter sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är det mer "riktig" rymning om man inte säger något

vill bara göra mig säker på att jag rymt hemifrån "på riktigt" även om jag lämnade lapp

jag är omogen jag vet


   
SvaraCitera

Asså om du tar självmord och lämnar ett avskedsbrev har du verkligen tagit självmord då?...Ja för du e död. Varför vill du rymma hemifrån? Det e ju inte direkt nåt som kan va särskilt kul om du inte har nånstans o ta vägen. Det verkar va viktigare för dig o kunna säga att du ”officiellt” rymt hemifrån än o faktiskt rymma hemifrån. Dessutom borde du tänka på alla som kommer vara oroliga och helt förstörda över ditt försvinnande om du tänker vänta på att polisen hittar dig.


   
SvaraCitera

Vafan är det du försöker uppnå? Göra mamma och pappa oroliga för att du inte fick köpa season pass på fortnite?


   
SvaraCitera

Ja.


   
SvaraCitera

Det räknas som lögn. Varför ljuger du? "jag återvänder senare" Du ljuger.


   
SvaraCitera

latvija_zviedrija_pasaule: Om man smyger ut och sticker mitt i natten och lämnar en lapp på sitt rum där man skriver bla (leta inte efter mig, jag återvänder senare)
Men om man egentligen inte har avsikt att komma tillbaka utan håller sig undan tills polisen har hittat en

Varför vill du rymma och BLI HITTAD? Då är det väl ingen större idé att rymma över huvud taget.


   
SvaraCitera