Aviseringar
Rensa alla

rätt eller fel av mig?


Ämnesstartare

Cowboy:

om dom inte ens har stake att reda upp situationen inom familjen

de är 14 o 16 år gamla o mamma har sedan många år tillbaka sagt: om ngn får veta att jag dricker så hamnar ni på fosterhem. och det är det de är rädda för nu. Att om soc blandas in så åker de ut o mamma hamnar i finkan (som hon oxå sagt).

Cowboy:

Men låt dem köpa ut åt henne sen då

det är ju det jag helst vill att de ska slippa o att de slipper se henne såhär full flera ggr/mån m.m


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu må jag låta grisig, men du har gjort vad du har kunnat och det var uppenbarligen inte till mycket hjälp. Du borde flytta hemifrån och försöka styra upp ditt egna liv, nyktert, och låta din "käre" mor leva sitt liv..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fruitpunch:

Nu må jag låta grisig, men du har gjort vad du har kunnat och det var uppenbarligen inte till mycket hjälp. Du borde flytta hemifrån och försöka styra upp ditt egna liv, nyktert, och låta din "käre" mor leva sitt liv..

[y] Tycker jag med. Försöker man hjälpa, och hjälpen inte välkomnas, så skiter man i att lägga ner med jobb.
Om nu dina bröder inte kan säga emot, så är det deras problem. Du sa själv att relationen mellan dig och brorsorna är usel, så varför bry sig? I en familj ska man ställa upp för varandra, och om de inte gör ett skit för att lösa problemen, så är det deras problem.

Varför skulle mor din hamna på kåken om du går till soc?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fruitpunch:

Du borde flytta hemifrån och försöka styra upp ditt egna liv, nyktert, och låta din "käre" mor leva sitt liv

kommer ju flytta när jag studerar vidare nästa höst iaf.. känns inte värt att kolla med soc om de kan hjälpa en med lägenhet och så nu (då jag pluggar heltid nu och inte får mer än 1050kr/mån) då jag ändå flyttar om 6mån

Cowboy:

Varför skulle mor din hamna på kåken om du går till soc?

hon säger så bara för att skrämma upp oss så att vi inte säger till folk att hon dricker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaVeD:

hon säger så bara för att skrämma upp oss så att vi inte säger till folk att hon dricker

Att Sverige styrts av skitsnack under en lång period vet vi ju om, men inom en familj ska man kunna vara ärlig (även om andra har mer kunskap och erfarenhet av det än jag).

Du har liksom inget val. Bryr du dig om din familj så går du till soc, även om det kanske sker lite förändringar så blir det ändå bättre till slut. Din mor kommer inte sluta dricka för att du säger att hon dricker för mycket. Kanske det går att få hjälp utan att dina bröder placeras ut i fosterhem?

Nu ska jag i alla fall gå och sova ruset av mig, och det är nog ingen större idé att jag skriver mycket mer här, för mitt svar blir ändå: gå till soc och sök hjälp!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cowboy:

Kanske det går att få hjälp utan att dina bröder placeras ut i fosterhem?

har pratat med en kurator som jag känner o hon har jobbat på soc förut.. det händer i mkt få fall att barnen hamnar på fosterhem. i detta fallet kommer nog mina bröder inte göra det iaf.

Cowboy:

gå till soc och sök hjälp!

känns elakt, särskilt då hon redan hotat mig (har ett vittne till detta) med att slänga ut mig när jag fyller 20 (om mindre än en mån) om detta fortsätter o jag gör om detta igen (att andra blandar sig in i familjen).. har ju ändå gått bra hemma de senaste veckorna, även om hon druckit lite dessa dagar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alkoholister är oftast fruktansvärt dumma i huvudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Alkoholister är oftast fruktansvärt dumma i huvudet.

bara när de är fulla, inte alltid när de är nyktra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaVeD:

bara när de är fulla, inte alltid när de är nyktra

Sant, men de missar också mycket av livet och verkligheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Sant, men de missar också mycket av livet och verkligheten.

som sagt, inte när de är nyktra. men sen kan man ju förstå att vissa som har smått/mycket psykiska problem tar till flaskan. men den löser ju ändå inget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera