Aviseringar
Rensa alla

Rätt gym?


Ämnesstartare

Tjo! Jag har ett litet problem enligt mig själv här när det gäller träning. Känns som jag inte blir av med det här fettet som ligger kvar lite, kropper känns likadan men lite starkare kanske, Men till utseendet känns det som den ser likadan ut. Jag har alltid trott att jag vetat ganska mycket om träning. Men hur tränar ni andra som har lyckats få "bra kropp".
Och nej det är inte löjligt att träna för att få en bra kropp som en del tycker, alla vill väl se bra ut?


   
Citera

DU KAN TRÄNA HUR MKT DU VILL OM DU ÄTER FEL


   
SvaraCitera

KOLHYDRATER STIMULERAR HORMONER SOM GÖR BUKFETT
SÅ LCHF OM DU VILL BLI AV MED FETTET TRORJA
ÄR INGEN EXPERT


   
SvaraCitera

elverpigen:

DU KAN TRÄNA HUR MKT DU VILL OM DU ÄTER FEL

Wörd. Från hösten 2010 till våren 2011 gick jag upp från ca 92 kg till 105 utan att ändra träningsschema. Vintern 2011 till sommaren 2012 gick jag ner till 83 med ungefär samma träning. Det enda jag ändrade var att jag gick ut och tog en promenad på rasten på jobbet. Kosten är allt.

elverpigen:

KOLHYDRATER STIMULERAR HORMONER SOM GÖR BUKFETTSÅ LCHF OM DU VILL BLI AV MED FETTET TRORJAÄR INGEN EXPERT

Nja, man kan äta kolhydrater och gå ner i vikt. Tränar man mycket så bör man äta kolhydrater också, annars är det svårt att orka träna. Det viktiga är att man ligger på kaloriunderskott.

Bakomflötet93:

Men hur tränar ni andra som har lyckats få "bra kropp".

Jag lyfter tre gånger i veckan, går lite då och då och äter sunt. Det funkar hyfsat.


   
SvaraCitera

dvärgkastarn:

Wörd. Från hösten 2010 till våren 2011 gick jag upp från ca 92 kg till 105 utan att ändra träningsschema. Vintern 2011 till sommaren 2012 gick jag ner till 83 med ungefär samma träning. Det enda jag ändrade var att jag gick ut och tog en promenad på rasten på jobbet. Kosten är allt.Nja, man kan äta kolhydrater och gå ner i vikt. Tränar man mycket så bör man äta kolhydrater också, annars är det svårt att orka träna. Det viktiga är att man ligger på kaloriunderskott. Jag lyfter tre gånger i veckan, går lite då och då och äter sunt. Det funkar hyfsat.

JA, MEN KOLHYDRATSTINN KOST FUNKARINTE OM MANVILL DEFFA
MEN SOM SAGT
ÄR INTE EXPERT, SPECIELLT INTE PÅ KILLKROPPSBYGGNAD
VET ATTTJEJER BLIRSNYGGA AV ATT INTE ÄTA SKITOCH RÖRA SIGLITE
SÅ JAG DRICKER KAFFEOCH ALKOHOL
TYP
MVH SUNDHETEN


   
SvaraCitera

dvärgkastarn:

Tränar man mycket så bör man äta kolhydrater också, annars är det svårt att orka träna.

Hur mycket är "tränar mycket"?


   
SvaraCitera

Nintendo:

Hur mycket är "tränar mycket"?

Mycket är nog fel ord. Tungt eller hårt är nog bättre. Man blir inte särskilt stark eller grofv av LCHF.


   
SvaraCitera

dvärgkastarn:

Mycket är nog fel ord. Tungt eller hårt är nog bättre. Man blir inte särskilt stark eller grofv av LCHF.

VRF INTE, KROPPEN BYGGS JU AVFETT OCH PROTEIN


   
SvaraCitera

elverpigen:

VRF INTE, KROPPEN BYGGS JU AVFETT OCH PROTEIN

och bränslet är kolhydrater.


   
SvaraCitera

tlaltecuhtli:

och bränslet är kolhydrater.

FETT INNEHÅLLER ENERGI OCKSÅ


   
SvaraCitera

MVH LÄRT SIGATT 3 DL MATOLJA ÄR LIKVÄRDIGT MED ETTKILO HAVRE FÖR HÄSTAR UR ENERGISYNPUNKT


   
SvaraCitera

elverpigen:

FETT INNEHÅLLER ENERGI OCKSÅ

ja, men det kräver glykogen för att kunna tillgodogöras. glykogen i sin tur förutsätter kolhydrater (det är en kolhydrat).


   
SvaraCitera

elverpigen:

VRF INTE, KROPPEN BYGGS JU AVFETT OCH PROTEIN

LÄS PUNGT 1 I DEN HÄR LÄNKEN::
http://www.lift-run-bang.com/2011/04/against-current-grain-methods-to-gain.html


   
SvaraCitera

JAJA OK JAG VILL INTE BLI STÖRRE HUR LR SOM

MVH HALVÄSIG BRUD


   
SvaraCitera

tlaltecuhtli:

ja, men det kräver glykogen för att kunna tillgodogöras.

???

så länge man ägnar sig åt lågintensiv (aerob) träning är det fajn att använda fetter som energikälla för musklerna. när man övergår till anaerob träning, som styrketräning, räcker den redan tillgängliga energin från fetter i typ tio sekunder - sedan kräver den syrefria förbränningen att man använder glukos som energikälla.

plz förklara vad du syftade på. [sad]


   
SvaraCitera