Aviseringar
Rensa alla

Rätt gym?


svefnpurka:

plz förklara vad du syftade på. [sad]

utgick från den här: http://www.sct.nu/traning/traningslara/energi.htm


   
SvaraCitera

tlaltecuhtli:

utgick från den här: http://www.sct.nu/traning/traningslara/energi.htm

som jag kunnat fatta det så menade författaren att musklerna under aerob förbränning samtidigt förlitar sig på energi från både glykos och fettsyror, men det finns ingen del i själva oxidationen av fettsyrorna som kräver glykogen.


   
SvaraCitera

Stämmer inte helt och hållet att man inte blir särskilt stark av en LCHF-baserad kost.

Har ätit enligt paleokost, närmare bestämt Warrior Diet, med små förändringar i några år och inte minskat i styrka, snarare ökat. Går att öka i styrka om man lägger upp det rätt; inställning till maten.

Sedan har jag folk i min närhet som har träning som yrke, samt professionell träning(MMA, boxning, Kettlebells osv) och tränar mer än vad de flesta gör(runt 15 timmar per dag) - som går på en LCHF-baserad kost - fungerar alldeles utmärkt.

För att citera Tommy Blom:

Jag håller kettlebellpass, jag tränar själv med kettlebells/kroppsvikt, jag håller Krav Maga pass, jag tränar själv Krav Maga, jag förbereder mig för professionella MMA-matcher, vissa dagar instruerar jag 10-12 timmar Krav Maga. Vissa dagar tränar jag 10 timmar (Krav Maga/kettlebells). Jag är 186 cm och väger ca 90 kg (10% kroppsfett), mängden energi min kropp behöver är långt högre än en person som har ett vanligt jobb och tränar 1,5 tim/dag (vilket är sällsynt).

Inställning till maten är allt.


   
SvaraCitera

dvärgkastarn:

Mycket är nog fel ord. Tungt eller hårt är nog bättre. Man blir inte särskilt stark eller grofv av LCHF.

ah, jag tänkte främst på motionsträning.


   
SvaraCitera
sincan

elverpigen:

KOLHYDRATER STIMULERAR HORMONER SOM GÖR BUKFETT
SÅ LCHF OM DU VILL BLI AV MED FETTET TRORJA
ÄR INGEN EXPERT

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ, INTE LCHF OCH GYM![no-no][no-no][no-no][no-no][no-no][no-no][no-no]


   
SvaraCitera

passaro:

Stämmer inte helt och hållet att man inte blir särskilt stark av en LCHF-baserad kost.

Det är ju inte omöjligt att bli stark med lite kolhydrater, men min poäng är att det för de flesta inte är det optimala.


   
SvaraCitera

dvärgkastarn:

Det är ju inte omöjligt att bli stark med lite kolhydrater, men min poäng är att det för de flesta inte är det optimala.

Beror på vad man har som mål. Har man som mål att bli stor osv så har du rätt, ja. Men att man inte skulle bli särskilt stark av det är en felaktig slutaats.


   
SvaraCitera

Bakomflötet93:

Och nej det är inte löjligt att träna för att få en bra kropp som en del tycker, alla vill väl se bra ut?

ät lite o träna mkt annars kan du ju ta hjälp av diverse fettförbrännande grejer som finns på gymgrossisten om det inte funkar med annat [smile]


   
SvaraCitera