Aviseringar
Rensa alla

Rättegång


Ämnesstartare

Idag ska jag delta i en rättegång och bli förhörd över telefon, cool Cool
Anmälde en snubbe för bedrägeri för typ 1,5år sedan. Blir intressant vad han får för någon bestraffning.

Är det någon annan som varit inblandat i en rättegång någon gång?


   
Citera
Ämnesstartare

Ja. 

Inte som målsägande dock . 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara som publik. Studiebesök hos tingsrätten.. Rodnar 

Var nån snubbe som hade klottrat tror jag, och någon annan gubbe som hade kört rattfull när hans fru lämnat honom.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varit på 3-4 st såna med jobb/klienter. skittråkigt

hatar det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Suttit i rättegång som åtalad. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och som vittne i rättegång och hovrätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
Suttit i rättegång som åtalad. 

föör?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Studiebesök

Var också på studiebesök i 8an eller 9an. Var en snubbe som hade snott CD-skivor hos Åhléns har jag för mig. Han hade klantat sig och hamnat ovanför gränsen för snatteri med sisådär 30kr ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

föör?

Var två personer som påstod att jag haft sönder dens grejer för 8000:- , blev friad pga hade inte gjort det. Var ganska jobbigt för samma personer som anmälde mig misshandlade mig, ströp mig med ett rep tex så hade märke flera veckor. men polisen sa "du kan inte bevisa vem som gjorde det". Så tycker själv att jag som offer blev åtalad. som de kan gå. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara på studiebesök i mellanstadiet. Var en snubbe som misshandlat sina barn. Otäck historia, men en i klassen somnade och började snarka högt. Blev lite märklig stämning i salen då...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har också varit på studiebesök kom jag på! Handlade om tre knarkare som gjort inbrott i ett sjukhus


   
SvaraCitera
SOMBI

jaa, fick sitta i en stol framför alla läskiga människor o prata, höll på att skita på mig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mm. Obehagligt.


   
SvaraCitera

har aldrig varit inblandad själv pga foglig individ, men öh har lärt känna människor som suttit häktade för människorov och diverse annat skit. de har nog rätt bra rutin på rättegångar, säger min magkänsla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har 0 erfarenhet av detta


   
SvaraCitera