Aviseringar
Rensa alla

Ragga på folk som är i förhållanden?


Ämnesstartare

Om man själv är singel. Vad tycker ni om det? 

Själv tycker jag det är okej, om intresset är ömsesidigt, och man inte känner dens riktiga partner.


   
Citera
Ämnesstartare

Ragga på någon som har partner och veta om det? Bara grejen att veta om att den har en partner vid sidan om är fett avtändande för mig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tumme ned


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
Ragga på någon som har partner och veta om det? Bara grejen att veta om att den har en partner vid sidan om är fett avtändande för mig. 

Jag förstår att man inte själv gillar det, men menar mer om ni tycker det är ok ur et moraliskt perspektiv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aehh...helst nt typ


   
SvaraCitera
mynona

det beror på om förhållandet är monogamt eller inte. En person med ett icke monogamt förhållande skiljer sig inte så mycket från en singel. En person upptagen i ett monogamt förhållandet däremot .... jag tycker inte en singel/polygam gör fel som flirtar med en sådan, större delen av skulden för en eventuell otrohet ligger naturligtvis på den som faktiskt är otrogen, men det riskerar att skapa en massa besvär/drama/risk för att bli utnyttjad som man gott kan slippa. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förhållandet i sig rör inte mig.


   
SvaraCitera

om man planerar att gå längre än flirta så kan man bära en del av det moraliska ansvaret för att man orsakat att den andre varit otrogen, en ledsen partner etc. "aaa men vadå det är den som är otrogen som är ansvaaarig blabla". ja, självklart, absolut, inget snack om saken. men det beror helt på intentionerna bakom raggandet och vem som inleder det. det handlar om om ens egna samvete och hur man själv skulle önska att bli behandlad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej det är aldrig okej. Man kan göra det på skämt om man känner båda väldigt bra men där går gränsen tycker jag. Bara en tvättäkta scumbag raggar avsiktligt på en upptagen person.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:
om man planerar att gå längre än flirta så kan man bära en del av det moraliska ansvaret för att man orsakat att den andre varit otrogen, en ledsen partner etc. "aaa men vadå det är den som är otrogen som är ansvaaarig blabla". ja, självklart, absolut, inget snack om saken. men det beror helt på intentionerna bakom raggandet och vem som inleder det. det handlar om om ens egna samvete och hur man själv skulle önska att bli behandlad.

Så om man tycker om någon som är upptagen men verkar vara intresserad ska man låta bli att göra nåt tycker du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är inte intresserad av upptagna personer.


   
SvaraCitera

Deluxe:

Så om man tycker om någon som är upptagen men verkar vara intresserad ska man låta bli att göra nåt tycker du?

om den upptagne verkar intresserad av att ligga med en? eller av en som person? det finns inget som hindrar en från att umgås med en person som är upptagen, blir båda intresserade så tycker jag den upptagne ska göra sin partner rättvisa och göra slut eller whatever.

problematiken uppstår, enligt mig, när man är singel och raggar på någon upptagen med målet att ligga/strula/whatev. självklart är den upptagne inte en docka som inte kan säga ifrån, men man har ju medvetet bidragit till det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle inte göra det men det är inget fel alls


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

om den upptagne verkar intresserad av att ligga med en? eller av en som person? det finns inget som hindrar en från att umgås med en person som är upptagen, blir båda intresserade så tycker jag den upptagne ska göra sin partner rättvisa och göra slut eller whatever.

problematiken uppstår, enligt mig, när man är singel och raggar på någon upptagen med målet att ligga/strula/whatev. självklart är den upptagne inte en docka som inte kan säga ifrån, men man har ju medvetet bidragit till det.

Ligga, intresserad av en som person etc. Vad som helst. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kör fan


   
SvaraCitera