Aviseringar
Rensa alla

Ragga på främlingar


Draug:

Rakt på sak hon visste vad hon ville ^^ var hon lika "attraktiv" hon, eller förförde hon honom med talets gåva tro?

hon var lika vacker. jag tycker att attraktion är viktigt och man skapar sitt första intryck på det sättet. man har undermedvetet bestämt sig inom några sekunder om man tycker att man skulle kunna bli intresserad av någon. 7 sekunder eller vad de säger. hur som helst är attraktion så subjektivt som det bara kan bli.


   
SvaraCitera
Draug

ceka92: hon var lika vacker. jag tycker att attraktion är viktigt och man skapar sitt första intryck på det sättet. man har undermedvetet bestämt sig inom några sekunder om man tycker att man skulle kunna bli intresserad av någon. 7 sekunder eller vad de säger. hur som helst är attraktion så subjektivt som det bara kan bli.

Sant, men det är ju endast ytlig attraktion under de få ögonblicken. Men de sekunderna kan tydligen räcka så långt som till giftermål.


   
SvaraCitera

Draug:

Sant, men det är ju endast ytlig attraktion under de få ögonblicken. Men de sekunderna kan tydligen räcka så långt som till giftermål.

först kommer intrycket. sedan kommer konversationen. 🙂


   
SvaraCitera
Draug

ceka92: först kommer intrycket. sedan kommer konversationen. 🙂

Ja vanligtvis men känslor kan väl kanske uppstå för bägge parter även om de inte hunnit prata med varandra än? Det där kärlek vid första ögonkast tjohejset. Lr är verbal kommunikation totalt nödvändig för att det ska uppstå?


   
SvaraCitera

Draug:

Ja vanligtvis men känslor kan väl kanske uppstå för bägge parter även om de inte hunnit prata med varandra än? Det där kärlek vid första ögonkast tjohejset. Lr är verbal kommunikation totalt nödvändig för att det ska uppstå?

jag vet inte, haha. jag är nog fel person att fråga. oftast när jag blir kär i någon förstår jag det inte först. det är bara en connection som sker undermedvetet.


   
SvaraCitera
Draug

ceka92: jag vet inte, haha. jag är nog fel person att fråga. oftast när jag blir kär i någon förstår jag det inte först. det är bara en connection som sker undermedvetet.

Inte jag heller, men det skadar ju aldrig att fråga finns ju alltid en chans att bli något klokare. Har varit kär en gång och den känslan är speciell. Det kan vara så enkelt men samtidigt så ofantligt komplicerat det där. Det undermedvetna är nog mer medvetet än vad vi kanske många ggr tror i sådana situationer.


   
SvaraCitera