Aviseringar
Rensa alla

Raggnings tips, tjejer kom med era förslag!


Ämnesstartare

Hej!
Har kollat igenom lite trådar och kan inte hitta någon tråd om detta.

Raggning, jag vet att det som spelar in mest när en kille raggar på en tjej, är allt från närvaro/utstrålning till utseende och helt enkelt tur.

Men, vad vore det perfekta raggnings sättet/sättet att få ert intresse, om en kille ville ragga på just er!
Menar inte att det ska vara någon raggnings replik som fungerar på alla eller något sådant löjligt, utan snarare, var och på vilket sätt som du skulle föredra!

Detta är menat som, om inte annat, ett hjälpmedel för att hjälpa de unga/äldre killar som känner att de gärna vill försöka men inte riktigt vet hur och därför aldrig vågar gå fram och säga hej!

Hoppas detta tar sig, "vet själv hur det är att inte veta ut eller in"


   
Citera
SLCD
 SLCD

Självförtroende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske kan börja med ett tipps.. "Inte för att jag direkt är proffs heller"

1. Skippa allt som heter raggnings replik! Mesta har sagts, mesta har gjorts, just dont do it.

2. Var inte uppenbar att du försöker ragga... Försök framstå bekväm, så som du kan vara runt dina vänner "och då menar jag inte att försöka ge dem en kram när du säger hej första gången"


   
SvaraCitera

Att träna bort särskrivningar är ett bra tips jag kan ge!
Iaf om du ska ragga på um.


   
SvaraCitera

smiley_90:

"Inte för att jag direkt är proffs heller"

Att lära sig använda citationstecken korrekt är ett annat bra tips jag kan ge dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kul att du inte har något annat att göra... Seriöst?.. Har du inget bra att säga, snälla, låt bli.


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

smiley_90:

snälla, låt bli.

Du har inte varit aktiv här speciellt mycket va? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Suck... Jag hade tråkigt och tänkte göra något trevligt för andra -.-" Trodde faktiskt att någon som varit så länge på forumet var lite mer... vad ska man säga... Mogen?

Ger upp.

och Blivande_japan... Hoppas du växer upp... för din egen skull...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att ragga handlar kort och gott om socialkompetens. Att kopiera repliker kopierat direkt från internet ger sällan utdelning. Allting beror helt och hållet på vad för situation du befinner dig i dessutom.

Var avslappnad och tänk till med glimten i ögat så ska det nog lösa sig, det är det bästa tipset jag kan ge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Att träna bort särskrivningar är ett bra tips jag kan ge!

[love]


   
SvaraCitera

smiley_90:

och Blivande_japan... Hoppas du växer upp... för din egen skull...

Vill inte va vux1 :PPPppPPPPPPP

larvig du är som avreggar efter lite konstruktiv kritik!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blir glad om ngn tar kontakt med mig
cheesy grejer som på film
tex satt jag på en parkbänk i en park där många passerar, och läste. Skulle varit fint om ngn kom och slog sig ner på bänken brevid och frågade om boken jag läste etc.
Ja, om den var snygg alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

konstruktiv kritik!

[bigcheers][party][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avreggad, men om någon annan vill ha tips så kan jag ju alltid säga vad jag tycker.

Jag gillar inte när det är uppenbart att snubben raggar.
Raggningsrepliker går fetbort, finns inget värre.
Man ska bara vara sig själv.
Självförtroende behövs.
Kunna föra ett vettigt samtal.
Inte för på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

tex satt jag på en parkbänk i en park där många passerar, och läste. Skulle varit fint om ngn kom och slog sig ner på bänken brevid och frågade om boken jag läste etc.

detta hände idag

Postorderhoran:

Ja, om den var snygg alltså.

detta hände inte idag


   
SvaraCitera