Aviseringar
Rensa alla

raka armarna?


Ämnesstartare

jag vet att det är idiotiskt egentligen. Men jag har mkt MÖRKT hår där som stör mig! På sommaren är det ok för då blir man solbränd vilket gör att de inte syns lika mkt men på vintern ser det goteskt ut! usch

Om man rakar dem med vanlig rakhuvel. Blir det då värre?, dvs grovare, längre osv eller INTE? ALLA säger olika. Är det någon som är helt säker och vet?

undrar även om det är vanligt att tjejer rakar armarna? beror väl på hur mkt hår man har men iaf...känns så jobbigt att raka sig [n]


   
Citera
Ämnesetiketter

gör som du vill
vaxa, raka, epilera
eller låt det bara vara


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

lillajaget:

Blir det då värre?,

Nope


   
SvaraCitera

Jag rakar armarna trots att jag varken har mörka eller särskilt många hårstrån där. Och det där med att hårstråna blir grovare och längre om man rakar är bara bullshit- och även om det skulle vara så spelar det ändå ingen roll då du förmodligen rakar armarna igen. [y]


   
SvaraCitera

absentthinking:

grovare

grövre*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

Jag rakar armarna trots att jag varken har mörka eller särskilt många hårstrån där. Och det där med att hårstråna blir grovare och längre om man rakar är bara bullshit- och även om det skulle vara så spelar det ändå ingen roll då du förmodligen rakar armarna igen.

Tack så mycket! 🙂
beror ju på hur snabbt det växer men hur ofta rakar du? [crazy]


   
SvaraCitera

lillajaget:

hur ofta rakar du?

Lika ofta som jag rakar benen, dvs en gång i veckan. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

Lika ofta som jag rakar benen, dvs en gång i veckan. 🙂

okej [crazy]

Det är på "underarmarna" som jag har mycket hår, vart ska man sluta raka lixom? Har smått knappt synligt på "överarmarna". Bör det tas bort också så de inte blir som en kant?
Guud va jag låter efterbliven [bigsmile]


   
SvaraCitera

lillajaget:

Det är på "underarmarna" som jag har mycket hår, vart ska man sluta raka lixom? Har smått knappt synligt på "överarmarna". Bör det tas bort också så de inte blir som en kant?
Guud va jag låter efterbliven

Jag rakar hela armarna pga att det kanske ser konstigt ut i ljus (lampljus, solljus, duvetljus) om nedre delen av armarna är rakade medan det är fjun på överarmarna- men det gör du som du vill. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

Jag rakar hela armarna pga att det kanske ser konstigt ut i ljus (lampljus, solljus, duvetljus) om nedre delen av armarna är rakade medan det är fjun på överarmarna- men det gör du som du vill.

men...
De småfjunen som är på överarmarna fortsätter ju på axlarna vart ska man sluta 😛


   
SvaraCitera

lillajaget:

småfjunen som är på överarmarna fortsätter ju på axlarna

jag menade inte att du ska raka ryggen Dold text: fast det får du ju göra om du vill...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

jag menade inte att du ska raka ryggen

haha nejjdå jag fattar [cute]
men jag menar det kmr ju bli en "kant" där man slutar, vart är det snyggast att den hamnar? jag antar vid axel för orka hålla på längre än det


   
SvaraCitera

lillajaget:

vid axel

japp :3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

japp :3

Okej tack så mkt haha 😛


   
SvaraCitera

Använd sånt här hårborttagningsmedel. Det finns ett bra spray-on med en spatel på alla H&M, Lindex osv. Då blir det inte stubbigt och fult när det växer ut igen 🙂


   
SvaraCitera