Aviseringar
Rensa alla

Raka benen?


Ämnesstartare

Halloo, har börjat få utslag på benen av att raka dom, så tänkte att jag kanske gör fel på något vis, eller att jag borde byta teknik för att få bort håret från benen. Hur gör ni? Vad rekomenderar ni?


   
Citera
Ämnesstartare

jag rekommenderar att inte raka benen

fördelarna är att ytliga idioter försvinner på köper och att det är billigt och lättvindigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stötte på en väldigt grundlig beskrivning i boggvärlden för ett tag sedan som du kan läsa  http://annicaenglund.se/2013/07/25/raka-benen/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Stötte på en väldigt grundlig beskrivning i boggvärlden för ett tag sedan som du kan läsa  http://annicaenglund.se/2013/07/25/raka-benen/

Gör redan så 🙁 förutom peelingen, kanske gör susen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag epilerar när jag har lite mer tid men oftast använder jag Veet hårborttagningskräm som funkar hur bra som helst! Hårborttagningskräm är absolut det enklaste 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

miriam_no:
Jag epilerar när jag har lite mer tid men oftast använder jag Veet hårborttagningskräm som funkar hur bra som helst! Hårborttagningskräm är absolut det enklaste 🙂

Hur ont gör det? Grejen med hårborttagningskräm (har provat, dock var det några år sen) är att jag har sjukt tunna hår på benen, så det tar liksom inte bort allt, i alla fall inte sist jag provade. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har känsliga ben. Kör på engångsrakhyvlar och använder de bara just en gång (vissa använder deras engångs flera gånger ju, men tror det kan bli lite bakterier och skit då)
och rakar med hett vatten och balsam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
Jag har känsliga ben. Kör på engångsrakhyvlar och använder de bara just en gång (vissa använder deras engångs flera gånger ju, men tror det kan bli lite bakterier och skit då)
och rakar med hett vatten och balsam.

Får inte du utslag och sånt då? Rakar du medhårs eller mothårs? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

arpateko: Får inte du utslag och sånt då? Rakar du medhårs eller mothårs?

mot, annars får jag inte bort allt. Jag kan få utslag ibland, om jag rakar på ministubb, men annars nej. Får asmycket röda prickar med raklödder 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

arpateko:

Hur ont gör det? Grejen med hårborttagningskräm (har provat, dock var det några år sen) är att jag har sjukt tunna hår på benen, så det tar liksom inte bort allt, i alla fall inte sist jag provade. 

krämen funkar jättebra om man tar en kroppsborste eller nåt och skrubbar huden lite lätt. och epilering är helt okej ont, man vänjer sig men man måste ha en bra maskin annars tar den inte bort allting. förresten håller det mycket längre än rakning 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

mot, annars får jag inte bort allt. Jag kan få utslag ibland, om jag rakar på ministubb, men annars nej. Får asmycket röda prickar med raklödder 

Provade raka medhårs sist (lol, typ två veckor sedan </3). Fick inte bort allt, men de flesta röda prickarna försvann. Så det är typ därför jag funderar på att byta till typ epilator. Men dom är så sjukt dyra att det känns kasst att köpa en och sen konstatera att den inte fungerar på en själv, eller helt enkelt gör för ont för att använda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag kan inte använda hårborttagningsmedel, får röda utslag 


   
SvaraCitera

miriam_no: Jag epilerar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

galaxydazzle:

Fungerar det? Är det värt pengarna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag väl tar bort kroppsbehåring:

Epilerar benen, andra kroppsdelar rakas. Provade Veets hårbortagningsmedel på den tiden det luktade äschligt, och lyckades en gång förgifta hårsäckarna med det. Växte inte ut på 2-3 veckor. Praktiskt, men creepy, så bytte metod.

Absolut smidigaste är att gå regelbundet till salong och vaxa relevanta kroppsdelar. Kräver en stark personekonomi dock. 🙁


   
SvaraCitera