Aviseringar
Rensa alla

Raka könet... sticks och kliar! >_< (tjejer)


Ämnesstartare

MEDhårs...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Apotekets cremé intim funkar som fan 😀 Det slutar klia


   
SvaraCitera

Obliques:

MEDhårs...

och ingen jävla trebladig rakhyvel. Helst ett fast två funkar också[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bengal:

och ingen jävla trebladig rakhyvel. Helst ett fast två funkar också[rolleyes]

tunnhårig, down there?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vaxa!


   
SvaraCitera

dam00r:

tunnhårig, down there?

inte det minsta, det tar längre tid att raka med en/tvåbladig, det förnekar jag inte, men antalet röda prickare och irritationen minskas drastiskt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bengal:

inte det minsta, det tar längre tid att raka med en/tvåbladig, det förnekar jag inte, men antalet röda prickare och irritationen minskas drastiskt!

Du rakar utan raklödder?


   
SvaraCitera

Får man röda prickar så är det antagligen en Infektion och det visar att man inte riktigt vet hur man ska raka =)

Använd Raklödder, En bra rakhyvel, Och någonting lungnande efter.
Det fins en anledning till varför killar som använder rakhyvel använder aftershave..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paleface:

Well, det kliar liksom alltid när man rakat. Speciellt när håret växer ut igen.

Jaa[chocked]

bengal:

och ingen jävla trebladig rakhyvel. Helst ett fast två funkar också

Inte 3 blad [surprised] tre blad borde ju vara effektivare och på så sätt minska irritationen eftersom det blir färre drag...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MiniAugust:

Inte 3 blad tre blad borde ju vara effektivare och på så sätt minska irritationen eftersom det blir färre drag...?

Principen med flera blad är att varannat blad drar i hårstrået och nästa skär av.
Två eller flera blad ger alltid med irritation än ett blad. Nackdelen med ett blad är att man kan skära sig om man är dålig.

Färre drag innebär inte mindre irritation. Med både ett eller fem blad så ska man köra flera gånger. Fast med nytt raklödder mellan omgångarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Principen med flera blad är att varannat blad drar i hårstrået och nästa skär av.
Två eller flera blad ger alltid med irritation än ett blad. Nackdelen med ett blad är att man kan skära sig om man är dålig.

Åh gud [surprised] Jävlar vad reklamer och grejer är missvisande ibland[rolleyes] Eller uppfattningar för den delen xD

Okejs, ska tänka på det 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MiniAugust:

Jävlar vad reklamer och grejer är missvisande ibland

Mm för det allra bästa är faktiskt en klassisk rakkniv. Fast det är dyrt och så kan man väldigt lätt skära sig allvarligt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Mm för det allra bästa är faktiskt en klassisk rakkniv. Fast det är dyrt och så kan man väldigt lätt skära sig allvarligt...

Mjo mjo det hade jag nog inte vågat mig på [crazy] Men jag hade gärna sluppit dom satans prickarna ^^


   
SvaraCitera

dam00r:

Du rakar utan raklödder?

eller så rakar jag med raklödder?[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Raka med en hårclipper istället[y]


   
SvaraCitera